• smz

pilates boll

Någon som har en sådan? Funderar på att köpa mig en så jag vill ha tips på en bra!

De har en på stadium 299:- (casall)
    Sen finns det en på sportex för 99:-

Någon som har någon av dessa, är de bra?

• Svar på tråden pilates boll
  • sukkubus

Jag puffar upp dig....

Är intresserad men gravid. Vill köpa en efter förlossningen...

• sukkubus

Just det läste att man helst ska köpa en dyrare men det kanske är skitsnack?
    Fråga på affären om ingen svarar, man brukar märka om de bara försöker sälja.

• Babycakes

Jag har en som jag köpte för 399:- kanske är jag lat eller bara har dålig motivation, men jag har bara använt den två gånger. Den rullar mest runt här i lägenheten och dammar nu

Men om man lär sig hur man ska träna på dom är de riktigt bra och man får inte ont i ryggen som man kan få när man ålar runt hemma på golvet.
    Tror inte det spelar någon roll om du köper den dyra eller inte. Jag köpte den dyra och den pallar faktiskt allt från att hundar har varit på den till tunga släktingar

• pofsan

Skillnaden på en dyr och billig boll är att en billig boll exploderar när den går sönder, en dyrare boll får pyspunka vilket gör att man inte skadar sig lika lätt.

Kolla den här sidan:

www.balansboll.nu/

där står tips och råd när du ska köpa boll, hur du kan träna på bollen och massor av andra intressanta saker

• Madelene81

Jag köpte en på Rusta för 99,-. Den funkar fint men används oftast som leksak här hemma

• sukkubus

Håhå såg att den kostar 49 på Rustas hemsida inklusive pump!
    Kanske lika bra att starta med en billig, de har ju tendens att bli dammiga

• smz

sukkubus. jag gick på din linje....de brukar faktiskt bli dammiga . Köpte den där billiga varianten på rusta, men den tillhörande pumpen va inge vidare
    Får be sambon blåsa

• sukkubus

Hehe tack för varningen... ska köpa en där oxå.

• septbebis

Jag har en men har aldrig vågat använda den. Inbillar mig att den explodera av min tyngd. Så nu har barnen den och leker med.

• smz

sukkubus

Nu är den uppblåst å klar, herregud...jag hade glömt att ta ut ventilen när jag skulle pumpa (borde ju egentligen inte berätta)

• sukkubus

smz - Jag köper en imorrn!

Svar på tråden pilates boll