• Analoga

Ni som har gjort paketkalender till era barn.....

Hur gör ni med paketen?

Gör ni som jag - hänger dit ett paket varje kväll när hon somnat på respektive datum så hon hittar det där följande morgon?

Hänger ni upp alla 24 paketen på en gång?

Jag minns att jag fick ett paket om gången när jag var liten, därför har jag valt att göra så. Tyckte det var väldigt spännande att hitta ett nytt paket varje morgon, kan tänka mig att det blir mindre spännande om allihopa hänger där på en gång?

• Svar på tråden Ni som har gjort paketkalender till era barn.....
  • Vilmagbg

Jag har hängt upp alla på en gång. Vår son är 4.5 år och det är 3:e året han har julkalender

• Analoga
    Vilmagbg skrev 2008-11-30 17:53:08 följande:
    Jag har hängt upp alla på en gång. Vår son är 4.5 år och det är 3:e året han har julkalender
    Jaha, ja jag misstänker att de allra flesta hänger upp alla på en gång. Jag är nog ganska ovanlig då *fniss*  Jag har inte ens köpt alla paketen ännu heller utan gör det eftersom och slår in dem.
  • Tant Green

Vi sätter upp alla på en gång. Man måste ju hinna få klämma och känna på alla och gissa vad det är i dem

• versan

Vi ska också sätta upp dom på en gång. Med tydliga fina siffror på. Så får hon lära sig siffror på samma gång.
    Kommer ihåg att det var så jag lärde mig att känna igen siffror när jag var lite.
    Haha... pedagogisk  adventskalender.
    Våran lilltjej har precis fyllt 3 så det blir kul.

• Cluedo

jag tycker att det är så jobbigt att fixa små presenter. först¨å mig rätt, jag skulle kanske vilja, men att köpa totalt 96 klappar till 4 barn är både otroligt tidskrävande att fixa och kostsamt(trots att man köper billiga saker).
    Jag tycker att dte vore trevligt att ge det till barnen, men jag satsar nog på själva julklapparna istälelt.
    Det som irriterar mig mest är att svärmor förra julen gav de två misnta sk korstygnsjulkalendrar och tyckte att jag bara skulel ge det till de minsta...är det rätt att 2 av 4 barn ska få presneter , men inet de äldsta på 8 och 10 år.
    Jag sa att de var jättefina, men att hon gärna får fylal dem med paket....men det har hon ju givetvis inte gjort!
    Nu drog det iväg åt helt fel håll sorry.
    Trevligt att ni gör detta för era barn, fick det själva av min mamma när jag var liten!

• 3barn

Jag har gjort till våra 4 barn  
    Har hängt upp alla utom nr 24,där ska det bli något extra   Men vi får väll se om julkalenden hänger kvar,blev rätt tungt med 92 paket...hihi

Alexandra980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Mrs

Jag hänger upp allt på en gång , minns själv hur man längtade till de paketen som såg lite mer spännande ut :)
    24 :an är störst :)

• Barletta

Vill föra vidare ett tips jag fick av en annan medlem här på fl. Köp någon lagom stor lego-grej (i mitt fall en bil, modell större) och dela upp den i mindre delar, kanske 5-10 st i varje paket, naturligtvis instruktionerna i det första paketet. Då blir det lättare att fylla ut kalendern, så kan man ge lite godis på lördagarna och några andra småsaker några dagar och vips-så är kalendern fylld. Plus att det blir lite spänd väntan för barnen att få bygga färdigt den där bilen...

• Tvåbarnsmorsan

Jag har hängt upp alla paketen på en gång!

• lillvilda

hur gamla är era barn som får kalender? jag skulle gärna göra till mina barn sen men min äldsta är bara 1½ så det är så svårt att hitta presenter till honom.

Svar på tråden Ni som har gjort paketkalender till era barn.....