• Perickles

Synliga blodådror på ögonlock?!

Kan ni alla som har små bebisar ta en titt på era små?
    Idag märkte jag plötsligt att området under ögonbrynen och ögonlocket hade jättesynliga blodådror, o nåt sånt har inte synts förr. Hon e 4 månader gammal.
    E de nåt som bara plötsligt kan poppa fram sådär? Tycker också hon varit extra mycke skrikig senaste dagarna. Ej feber.

Tänkte ringa senare ikväll till läkarn/akuten ifall jag blir tillräckligt orolig... just nu e jag bara så fundersam...

• Svar på tråden Synliga blodådror på ögonlock?!
  • Forza

Det låter ju precis som storkbett. Det brukar väl finnas redan vid födseln, men kan kanske ploppa upp även sedan? Jag vet inte.

• Perickles

tjaa.. storkbett brukar väl vara röda (som eksemfläck)
    Dethär är mera som blå blåa blodådror på ögonlocken o runtom.
    De kom så plötsligt idag att jag blev riktigt skraj... men förmodligen inget konstigt.

Ville bara se om andra lagt märke till samma.

• Babybalo

Min son som är sex månader har också en jättesynlig och liksom utbuktande blodådra på ena ögonlocket (eller precis under ögonbrynet, snarare). Jag såg den förra veckan först, men min man säger att sonen har haft den hela tiden... Min sons syns mer och buktar liksom ut när han skriker... Tror absolut inte att det är någon fara!

• mrskensington

Jag har lite jättetunna blålila ådror på ögonlocken, det har aldrig besvärat mig.

• mandelblomma

min ena son har det, inget farligt utan en del har det bara.

Svar på tråden Synliga blodådror på ögonlock?!