• helena o jesper

känner mig inte välkommen hos henne

hej..det är så att jag gått in i ett förhållande med en kille som har två barn o jag sj har ett,o nu e de så att ja märker o känner att hon den lilla e svartsjuk o gnäller o puttar på mig så fort min kille enära mig,o då känner ja mig inte välkommen,inte kul alls.. någon mer som varit med om detta??

• Svar på tråden känner mig inte välkommen hos henne
  • helena o jesper

bara de att min dotter aldrig betett sig så... o ja har aldrig varit med om detta med bonus barn o liknande,blir ledsen o känner vad gör ja här typ?hon blir 2i apri e d eså att hon känner att ja tar hennes pappa tro

• Svartamoln

Prata med din sambo! Han kan säga till sin flicka att nu ska jag kramas med helena och sen ska jag kramas med dig. tex. Det är viktigt att HAN visar detta! Att man får "turas om". Men det är ingen fara. Flickan "tävlar" väl lite om pappans plats men det är ingen fara, HELT normalt och vanligt!!!! Detta har jag varit med om MYCKET med sambons snart 4 åriga dotter (i feb blir hon fyra jag har varit med sen hon var 4 månader)
    Det går över! Om ni kramas, prova bjuda in henne och säg att ni kan kramas alla tre? Eller säg att nu är det er tur att kramas och sen är det hennes tur...

Hoppas det känns bättre snart! Men det har inte med Dig personligen att göra, absolut inte! Bara att dessa små tjejer är lite extra pappiga ibland och vill vara pappas prinsessa (även om dem vissa gånger gör det bara för att dem kan och inte av någon annan anledning!) Busungar! ;p

• lill vampyria2

jag är själv ett bonusbarn och även om jag kan vara dryg mot mins bonus föräldrar ibland så tycker jag mycket om dem! Det är svårt att acceptera att någon annan är nära ens föräldrer. men ta det med ro, jag tror den lilla tycker om dig men ´kan inte visa det riktigt. Det kan vara svårt att få en en ny ''mamma''. Jag och min bonuspappa hade ett problem, jag trodde han ogillade mig och han att jag ogillade honom. Men så var inte fallet. Båda tyckte mycket om varandra. Så jag tror inte det är något att vara orolig för. Hon gillar dig nog :)

• Gremlin666

dogcatbird skrev 2008-11-30 18:52:19 följande:

Så gör ju även barn som bor med sin egen mamma och pappa.
    Öhh...
    Näe.
  • With a devilish smile
    Gremlin666 skrev 2008-12-26 17:34:04 följande:
    dogcatbird skrev 2008-11-30 18:52:19 följande: Öhh...Näe.
    eh jo det vet jag många barn som gör i vissa perioder,
    om dom är väldigt mamma/pappa sjuk så ska den andra i stort sett bara hålla sig borta...?
    www.onttonen.blogg.se - Mamma till Ängla 28/10
  • fryxan

o ja, min sambos lilla kille då 5-6 år var mkt avundsjuk, vaknade på nättterna då föräldern ej sov tätt intill, jag fick sova på soffan. i vårt eget hem.
    i många nätter o månader, år.

vi löste det succesivt med kontakten o gjorde gemensamma utflykter tillsamans allihop.

Svar på tråden känner mig inte välkommen hos henne