• Anonym (Kaffedraken)

    Äh det är bara töntar! Eller.

    Är det töntigt att gå på öppna förskolan med sitt barn eller vad är det som gör att så få pappor går till öppna förskolan eller andra barnaktiviteter.

  • Svar på tråden Äh det är bara töntar! Eller.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är för många mammor där...killarna blir alltså i numeriskt underläget och har ofta ingen annan pappa att bolla försäldrakapsfrågor osv med.

    Jag tror jag var på öppna förskolan 2 gånger med min grabb och jag kände mig utanför.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fast som farsa blir man ganska fort populär bland tjejerna om man bara visar framfötterna så det är ett dåligt argument.


    Spökpappan skrev 2008-12-01 13:03:52 följande:
    Det är för många mammor där...killarna blir alltså i numeriskt underläget och har ofta ingen annan pappa att bolla försäldrakapsfrågor osv med.Jag tror jag var på öppna förskolan 2 gånger med min grabb och jag kände mig utanför.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyler Durden skrev 2008-12-01 13:48:44 följande:


    Fast som farsa blir man ganska fort populär bland tjejerna om man bara visar framfötterna så det är ett dåligt argument.
    Inte på den öppna förskolan vi gick till... snacka om bullmammor som bara snackade amning och annat kvinnligt som jag inte kan relatera till rent fysiskt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyler Durden skrev 2008-12-01 13:48:44 följande:


    Fast som farsa blir man ganska fort populär bland tjejerna om man bara visar framfötterna så det är ett dåligt argument.
    "Populär bland tjejerna" är väl kanske inte ett uttryck jag valt då det finns en viss risk för missförstånd, men jag håller med..

    Jag gick en gång i veckan med min äldsta och man märkte att de andra (mammorna) tyckte det var roligt att pappor vågade sig dit.. Och jag kände mig aldrig ensam eller utfryst heller utan snarare tvärtom.. Gäller bara att våga prata om sig och sitt liv med barnen..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Med våran yngsta gick jag en gång i veckan på öppna förskolan, jag var dock enda pappan där, men det gick rätt snabbt o komma in i snacket, men man fick ta för sig lite i början. När vår nästa kommer, så kommer jag att vara hemma mer än vad jag varit med nummer två o tre, så då kommer jag säkert at ta mig dit igen. :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fast det handlar säkert lite om det som du menar som missförstå, jag tror att tjejerna omedvetet finner pappan som kommer till öppna lite attraktiv pga att är en hane bland honorna, rent biologiskt.


    heckles skrev 2008-12-01 15:14:53 följande:
    Tyler Durden skrev 2008-12-01 13:48:44 följande:
    "Populär bland tjejerna" är väl kanske inte ett uttryck jag valt då det finns en viss risk för missförstånd, men jag håller med.. Jag gick en gång i veckan med min äldsta och man märkte att de andra (mammorna) tyckte det var roligt att pappor vågade sig dit.. Och jag kände mig aldrig ensam eller utfryst heller utan snarare tvärtom.. Gäller bara att våga prata om sig och sitt liv med barnen..
  • Anonym (Kaffedraken)
    Spökpappan skrev 2008-12-01 13:03:52 följande:
    Det är för många mammor där...killarna blir alltså i numeriskt underläget och har ofta ingen annan pappa att bolla försäldrakapsfrågor osv med. Jag tror jag var på öppna förskolan 2 gånger med min grabb och jag kände mig utanför.
    Man kan väl bolla med tjejerna!

    Personligen går jag ej för jag hinner inte, och det finns ju annat kul att göra, leka hemma eller hos vänner. Men kanske borde gå snart så h*n får träffa andra ungar. Trodde det var religiöst också, men har nu hört att inte alla öppna förskolor är det. Det tycker jag är bra.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ska också vara hemma mer med nästa. Fan vad trevligt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Spökpappan skrev 2008-12-01 14:29:42 följande:
    Tyler Durden skrev 2008-12-01 13:48:44 följande: Inte på den öppna förskolan vi gick till... snacka om bullmammor som bara snackade amning och annat kvinnligt som jag inte kan relatera till rent fysiskt.
    Du kanske hade otur och hamnade i en grupp som totalt saknade självständiga individer som kunde relatera till människor av det andra könet? Min tjej skulle garanterat hooka upp med den enda killen där. Men så är hon ju bäst också.
Svar på tråden Äh det är bara töntar! Eller.