Ska jag ta kontant eller kort till Ullared?
Min vän tog ut alla pengar hon skulle ha med sig, vet intre varför.
Men nu undrar jag om det är "bäst" att ta ut eller om det är skit samma!
Ska dit på ons..
Min vän tog ut alla pengar hon skulle ha med sig, vet intre varför.
Men nu undrar jag om det är "bäst" att ta ut eller om det är skit samma!
Ska dit på ons..
?
Det avgör du väl själv.
Med kontanter kan man ju bara spendera de pengar man har, det var väl därför din väninna gjorde så.
ett tips skriv ner priset på var ända pryl du lägger ner i vagnen så vet du redan vad det kostar när du kommer till kassan, då får du ingen chock oavsett vad du betalar med.
Kort! Mycket smidigare ju!
Och skönt att slippa oroa sig för att nån ska sno pengarna...!
Varför skulle det ena var bättre än det andra? Det kostar ju lika mycket iaf. Det är ju upp till dig om du vill ha med kortet eller att släpa på en massa sedlar
ta kortet, så riskerar du inte att bli rånad, tyvärr så finns det mycke sånt ute i handel. om du vet hur mycke du ska spendera för, ha det kvar på kontot, resten kan du föra över till ett sparkonto om du har nått sånt i samma bank.
Jag skulle ha tagit kortet. Tycker att det är mycket smidigare.
tack för svaren! då tar jag nog kortet
Jag skulle valt kortet, av 2 orsaker:
1. Jag vill inte ha en massa kontanter på mig.
2. Jag gör min del i att se till att det inte finns en massa kontanter i kassorna, och därigenom bidrar till att rånrisken minskar för butiken jag handlar i. Inga kontanter=inga pengar att stjäla.
Nu så här i nära jul ökar ju tyvärr rånrisken, för alla butiker. Senast igår blev den lokala ICA-butiken på torget rånad :(
...sen är känslan av att bli "lätt" paranoid av vetskapen att det ligger en massa pengar i väskan... tänk om nån annan ser det? Och så går man på helspänn, kan inte slappna av och faktiskt ta den tid man vill på att titta på allt som finns att se på Ullared... Men det kanske bara är jag som är sån ;D
Kontanter heltklart! Rånrisk hit å dit du tror inte de kan ta kortet.. eller ta ut mer pengar på ditt kort...
sen finns det små affärer mm som inte alltid tar kort, men ska du inte kunna handla överallt när du ändå åker till ullared så väljer du kortet.
eller ta både och, varför måste man välja.
Jag skulle aldrig stå och skriva upp vad allt kostar å lägga massa tid på det, då hinner jag ju handla mindre. Fungerar säkert bra om man inte ska handla så mycket och blir avskräckt när man ser hela alltet på papper. Men jag åker ju dit för att handla, gör isf en snabb och ungefärlig huvudräkning.