• Anonym

HJÄLP!Jag har tappat mina ögon fransar

Jag hade ögonfransförlägning,gjort på salong.
    Hade i 4 månader,sen skulle jag ta bot dom,men blev sjuk..då tänkte jag att jag tar bort det själv.

Ingen fara alls,men när jag tagit bort dom hade mina lossnat.Efteråt fick jag veta att man int få ta bort dom själv.

Nu ha det gått 7 veckor och mina ha inte växt.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden HJÄLP!Jag har tappat mina ögon fransar
  • Anonym (jo)

Klart fransarna växer ut igen! Men det tar lite tid.

MissC24 skrev 2008-11-30 20:51:19 följande:
    Vad jag vet så växer inte ögonfransar ut igen,sina egna alltså
  • 22april2009

det tar ett tag innan de växer, har hört att ögonfransarna är det som växer saktast. Tappade själv mina för nåt år sen och det tig evigheter innan de syntes

• Saltlakrits

De växer ut!!

Annars hade inte jag heller haft några med tanke på hur många jag tappar då och då..
    Men det tar, som sagt, lite tid..
    Har de växt ut något?? Alltså stubb eller så?

Jag vet faktiskt inte hur långt tid det tar..
    Men när jag tappade några i mitten av ögonlocket så vet ajg att det tog låång tid.. (det är många år sen så jag kan inte lova att min tidsuppfattning om"låång" är korrekt )

Annars så gå till salongen och fråga!

Lycka till!

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Anonym

vad jobbigt,salongen sa 6-8 veckor.

Växer dom ut till det bättre,eller lika fula som förut hi hi?
    Nån som vet?Dom kanske blir längre till och med...

• Anonym

Jag tappade inte mena helt,utan mina är ca 1 mm,om ens det,man ser dom knappt.
    Har inte vät alls på 7 veckor..tor jag.

• Anonym (Förstår)

Tråkigt för dig att du tappade fransarna. Jag har också nyligen haft mina förlängda i ca 2 månader och då gjort fyllningar med jämna mellanrum. När de togs bort på salong för snart 2 veckor sen var mina egna fransar jättekorta. Jag visste att de skulle kännas korta jämfört med förlängningen, men de var verkligen kortare på riktigt. Innan förlängningen hade jag de jämt färgade och kände mig fin bara jag böjde dom. Nu ser jag inte klok ut utan mascara fast de färgades i samband med att förlängningen togs bort, så nåt måste ha hänt.

Jag har också hört att det ska ta 6-8 veckor för de att växa ut. Jag håller tummarna för att dina växar med rasande fart!

• Anonym (vet)

Säger det andra vet här att ögonfransarna växer ut igen!

• Anonym

tack ni för snälla svar.

och för att du,anonym förstår,delade din erfarenhet som påminner om min.nu är jag inte helt ensam.

• Anonym (Japp)

Som många andra har sagt här så växer de ut igen. Min kompis har extremt långa ögonfransar, ser ut som lösfransar men det är faktiskt inte det. Hon blev så less på dem för mascaran kladdade av sig på huden under ögonbrynen så hon klippte dem 1 cm till normallängd. Men de har vuxit ut igen. Hon klipper dem då och då men de växer alltid ut. Hon får dras med dem. (Själv skulle jag ge vad som helst för såna fransar. Jag skulle aldrig klippa dem.)

• Euforia

Anonym (Japp) skrev 2008-11-30 21:58:20 följande:

Som många andra har sagt här så växer de ut igen. Min kompis har extremt långa ögonfransar, ser ut som lösfransar men det är faktiskt inte det. Hon blev så less på dem för mascaran kladdade av sig på huden under ögonbrynen så hon klippte dem 1 cm till normallängd. Men de har vuxit ut igen. Hon klipper dem då och då men de växer alltid ut. Hon får dras med dem. (Själv skulle jag ge vad som helst för såna fransar. Jag skulle aldrig klippa dem.)
    Jag har också jättelånga och klipper dem var tredje månad - så nog växer de alltid. Det är störigt när de slår emot glasögon och solglasögon, och de ser mycket tätare och snyggare ut om man klipper dem. De blir ju smalare längst ut i topparna, så om man klipper det yttersta ser de tätare ut. Och mascaran sitter sjukt mycket snyggare.
    Flåt för OT.
  • Anonym

he he ingen fara.kul att höra andras problem faktiskt,har aldrig tänkt att vissa har naturligt långa,men störande fransar.

• Anonym (Japp)

Euforia, det stämmer. Det är vad min kompis säger också. Men vad härligt att ha så lååånga ögonfransar. Jag vill också ha...

• Emma3472

Miralash Ögonfransserum - bit.ly/1NhdDDi Har använt serumet ett antal månader och är supernöjd! Mina fransar har blivit långa, mörka, tjocka och starka.

Svar på tråden HJÄLP!Jag har tappat mina ögon fransar