• isvinter

Skumtoning- olika nyanser

Är brunett numera och har just nu neutral brun färg. Just precis tonat håret med wellas intensivtoning color touch. Tröttnar väldigt fort på mina hårfärger (vare sig jag är blond el brunett) och för att jag inte ska slinga mig blond tänkte jag att man kanske kan använda skumtoningar. Det finns ju i olika fina nyanser och går väl ur ganska snabbt. Hoppas jag iaf :). Kan ni rekommendera några?

• Svar på tråden Skumtoning- olika nyanser
  • gagge

OM du har tonat det brunt nu... vilken nyans tog du?!

Typ 6/7 kan du ta andra skum toningar som börjar på en 6:a.
    DÅ kan du skifta nyans på det bruna. Du kan aldrig få en "ny" hårfärg med hjälp av en skumtoning. Så om du ex tar 6/5 få får du en skiftning i mahogny ovanpå det bruna... om du förstår vad jag menar.

Mina älskade två prinsessor!
  • isvinter

Jag var ljusblond och frisören la i en ljus chokladbrun, lite rött i alltså. Färgen började gå ur efter några tvättar (vilket jag visste det skulle göra) Därefter rekommenderade frisören mig att ta 6/0 mörkblond, en neutral färg alltså. Mer åt det kalla för det passar min hudton bäst. Men kan bli lite tråkigt i längden.. Näe en ny hårfärg helt och hållet vill jag nog inte ha men skiftningar som du säger :)

Vilka skumtoningar rekommenderar du? Själv vet jag bara wella viva color mousse(8-tvättars) som finns tex på åhlens och goldwell hos frisören. Just goldwell vet jag inte hur länge den håller. är det bara en tvätt är jag inte intresserad =).

• gagge

Skumtoningar håller i regel 8 tvättar.

Jag jobbar själv med wellas produkter och jag tycker personligen 6/0 är skit tråkig i färgen. men smaken är som baken.

Svårt att råda dig när jag inte sett ditt hår "live"... men somsagt alla toningar med en startsiffra på antingen 6 eller 5. och sen följande....

3- guld
    4-röd
    5-mahogny
    6-violett
    7-brun

och står det ex. 6/45 så är det 1 hel del rött och en halv del mahogny. eftersom 4:an står före 5:an... hoppas detta kan hjälpa dig lite på traven.

Salonger som har wella produkter säljer även ibland color fresh som är som en "skum toning" fast i flytande form. Inga komponenter som du blandar, utan den är klar att användas som den är. Sen finns det color toutch som är in intensiv toning, den sätter sig ganska så bra, men ska bara sättas på själva botten/ utväxten när den kommer och sen en skumtoning på längderna.

Mina älskade två prinsessor!
  • isvinter

Jaha så wella har alltså skumtoningar, trodde det bara fanns intesivtoningar. Vad kul, måste spana in det närmare hihi. Intensivtoningen color touch 6/0 använde jag nu sist i hela håret. Fast jag är mer brun nu då eftersom jag hade (färgat el tonat) ljus chokladbrun innan. Visserligen rejält urtvättad men ändå :).

Tack för all info, lite klokare har jag allt blivit nu hihi.

Svar på tråden Skumtoning- olika nyanser