Katt som spyr och är hängig
Har en honkatt på ca 5-6 år som började spy en massa i fredags kväll. Kom bara en massa galla. Först var det genomskinligt för att sen med tiden bli lite rödaktigt. Hon höll på till och från hela natten och även på morron, sen slutade hon spy galla.
Sen dess har hon varit så hängig. Hon bara ligger hela dagarna. Hon ligger en hel del vid deras matplats har jag upptäckt uppe på diskbänken. Me´n vet inte om hon dricker, om hon inte äter nått just nu gör mig inget men är orolig över om hon inte dricker för det är viktigare?
Hon är annars väldigt skygg och barnen kan inte röra henne för hon springer innan dom hinner. Men nu kan dom klappa på henne för hon orkar inte hoppa ner när hon väl hoppat upp eller så hoppar hon ner men orkar inte halvspringa och gömma sig. Men jag låter inte barnen hålla på med henne ändå eftersom hon inte mår bra. Försöker låta henne vara i fred så mkt det går. Hon har det jobbigt ändå.
Nu ikväll när vi kom hem hade hon kräkts igen, men bara en stor pöl. Men den här gången var det brun.
Borde hon inte vara piggare nu när det gått så många dagar? Sen att hon började kräkas igen....
Begär inte att ni ska veta vad hon har men ni kanske kan ha en liten aning iaf.....
Ska kanske tilläga att hon är den enda av mina 3 katter som är sjuk