• Lalalong

"organiserade" aktviteter på nyårsafton om man har barn?

Vi har verkligen ingen aning om vad vi ska göra på Nyårsafton. De senaste 5-6 åren har vi suttit hemma (med undantag från förra året faktiskt då vi var på fest) och gjort ingenting. Är less på det nu faktiskt. Nu vill vi göra något och fira in det nya året ordentligt!! 

Men vad gör man?
    Det finns ju nyårsfester på krogar och restauranger, men det är ju inte riktigt barnvänligt. Hur är det med nyårskryssningar? Brukar det vara värsta fylleslaget?
    Finns det överhuvudtaget sånna här organiserade nyårsfestligheter för barnfamiljer?
  • Svar på tråden "organiserade" aktviteter på nyårsafton om man har barn?
  • miss nöjd

Måste man ha med barnen då? Barnen kan väl få vara med barnvakt så går ni ut på hejsansvejsan?
    Eller så bjuder ni hem vänner till er?

• Dino78

Vi firar alltid hemma hos min pappa med trerätters middag, sen brukar vi kolla på foton eller nåt på TVn och avslutar med att slåla in det nya året.
    Det är jag, sambo, dotter, bror, farmor, mormor, moster och morbror.

Så finns det inga vänner som också har barn, eller släktingar/familj som ni kan fira med?

jag vill ta det lugnt och fira med mina nära och kära så det gör jag

DIF i själ och hjärta
  • Dixie

ja, varför inte bjuda in på fest (kanske bjuda tillbaka de som bjöd er förra året!?)

• Lalalong
    miss nöjd skrev 2008-11-30 22:18:38 följande:
    Måste man ha med barnen då? Barnen kan väl få vara med barnvakt så går ni ut på hejsansvejsan? Eller så bjuder ni hem vänner till er?
    Måste och måste, kanske inte. Men vi är ändå inga hejsansvejsan människor . Och vill gärna fira med vår dotter!
    Vi har inte precis några att bjuda hem. Alla är upptagna på annat håll. 
    Dino78 skrev 2008-11-30 22:20:27 följande:
    Vi firar alltid hemma hos min pappa med trerätters middag, sen brukar vi kolla på foton eller nåt på TVn och avslutar med att slåla in det nya året. Det är jag, sambo, dotter, bror, farmor, mormor, moster och morbror. Så finns det inga vänner som också har barn, eller släktingar/familj som ni kan fira med? jag vill ta det lugnt och fira med mina nära och kära så det gör jag
    Nä, alla våra vänner är upptagna på annat håll med andra vänner, där vi inte riktigt hör hemma. Vi umgås med människor som har ett stort kontaktnät som vi egentligen inte är med i. Så det är bara när det är dessa personers tur att ha festen som vi blir medbjudna. Så det är sedan länge bestämt vad de ska göra. Sen har vi mest ytliga vänner som man inte firar sånna högtider med precis. Tråkigt nog. 
    Jag är lite trött på att fira alldeles själva hemma i soffan, eller med mina föräldrar. Skulle så gärna hitta på något. Åka iväg någonstans eller så. 
    Livshlädje skrev 2008-11-30 22:21:51 följande:
    fixa en fest hemma hos er!
    Hade varit jättekul... men inte aktuellt. Kolla de andras svar
  • Lalalong
    Dixie skrev 2008-11-30 22:32:57 följande:
    ja, varför inte bjuda in på fest (kanske bjuda tillbaka de som bjöd er förra året!?)
    Säger som till Njuta. Kolla de andra svaren så ser du varför det inte går
  • Livshlädje

Jag kollade var ni bor, tyvärr inte här i närheten, annars hade ni kunnat få bjuda oss på fest..

• Lalalong
    Livshlädje skrev 2008-11-30 22:40:01 följande:
    Jag kollade var ni bor, tyvärr inte här i närheten, annars hade ni kunnat få bjuda oss på fest..
    Det hade säkert varit supertrevligt
    Jag lagar ganska god mat faktiskt
  • Livshlädje
    Lalalong skrev 2008-11-30 22:55:33 följande:
    Äh, frestas inte! Jag hoppas ni hittar nåt lagom skoj att göra!
  • Lalalong
    Livshlädje skrev 2008-11-30 22:56:56 följande:
    Äh, frestas inte! Jag hoppas ni hittar nåt lagom skoj att göra!
    Tack!!
  • MuffinCake
    Svar på #10
    Ta med dottern och gå på restaurang!

Behöver inte vara sent på kvällen, ta det tidig kväll och gå sedan hem och lägg dottern så ni kan fortsätta fira in det nya året på tu man hand.

Eller ta med dottern och bo på hotell över natten.
    Njut utav room-service och stor frukost

Finns också spa-anläggningar som ordnar speciella vistelser för barnfamiljer.

Hoppas nåt utav ovanstående låter kul och genomförbart eller att ni hittar något annat skoj att göra på nyår!
  • miss nöjd

Kom nu på att ni kan boka in er på hotellet vid tex Kolmården- barnvänligt till 1000 och en mysig weekend för er. Eller Åre- stora hotellet där är såååå barnvänligt!

• Lalalong
    MuffinCake skrev 2008-11-30 23:04:25 följande:
    Svar på #10Ta med dottern och gå på restaurang! Behöver inte vara sent på kvällen, ta det tidig kväll och gå sedan hem och lägg dottern så ni kan fortsätta fira in det nya året på tu man hand. Eller ta med dottern och bo på hotell över natten. Njut utav room-service och stor frukost Finns också spa-anläggningar som ordnar speciella vistelser för barnfamiljer. Hoppas nåt utav ovanstående låter kul och genomförbart eller att ni hittar något annat skoj att göra på nyår!
    Tack för dina tips!!
    miss nöjd skrev 2008-12-01 09:43:47 följande:
    Kom nu på att ni kan boka in er på hotellet vid tex Kolmården- barnvänligt till 1000 och en mysig weekend för er. Eller Åre- stora hotellet där är såååå barnvänligt!
    Tack!
    Jag ska kolla upp de möjligheterna. I alla fall Kolmården... Åre känns lite långt bort. Jag ska jobba dagen innan nyårsafton och dagen efter nyårsdagen. Så det är ju bara två dagar ledigt. Känns lite overkill. Men kolmården kunde kanske funka!
  • Tess the mess

Har ni kommit på något att göra än? Vi sitter i lite samma sits och funderar på att gå ut och äta middag

• Lalalong
    Tess the mess skrev 2008-12-20 22:51:08 följande:
    Har ni kommit på något att göra än? Vi sitter i lite samma sits och funderar på att gå ut och äta middag
    Ja vi har faktiskt blivit inbjudna till ett par kompisar som vi inte känt så länge och inte umgåtts jättemycket med. Men Klara och deras flicka leker mycket på förskolan och vi har varit hemma hos de ett par gånger så tjejerna har fått leka lite. Jag blev jätteglad när de frågade om vi ville komma hem till dem . Så alla mina "jag är rädd att bli uttråkad och en gnällig jävel som min familj kommer tröttna på"-farhågor kan jag nog begrava!
    Något utav det bästa med alltihopa är att vi inte behöver köra någonstans. Så har det alltid varit de få gånger vi varit och firat t.ex. nyår eller midsommarafton med några kompisar. Denna gången har vi i princip krypavstånd hem och det är faktiskt riktigt skönt. 
    Jag håller tummarna för att ni också hittar på något mysigt att göra!!
  • Tess the mess

Det låter ju toppen Jo, vi kommer att gå ut och äta, har ett par ställen på Söder som vi funderar på. Åtminstone ett av dem har både god mat och är mycket barnvänligt.

• Lalalong
    Tess the mess skrev 2008-12-20 23:19:19 följande:
    Det låter ju toppen Jo, vi kommer att gå ut och äta, har ett par ställen på Söder som vi funderar på. Åtminstone ett av dem har både god mat och är mycket barnvänligt.
    Det låter ju toppen!! Då håller jag tummarna för att det inte är fullbokat på de ställena också
    Gott nytt år!!! 
  • Lalalong

alltså, det blev nog lite syftningsfel där. Det lät som det varit fullbokat på några andra restauranger. Jag menar att jag även ska hålla tummarna för att det inte är fullbokat!

Svar på tråden "organiserade" aktviteter på nyårsafton om man har barn?