• yennie84

Hur fäster man en hoppgunga med karmsax på dörrkarmen?

Jag förstår ingenting och det medföljde ingen bruksanvisning...kan någon hjälpa en lite förvirrad mamma?

• Svar på tråden Hur fäster man en hoppgunga med karmsax på dörrkarmen?
  • Namnam

Dra isär och låt den knipsa ihop på väggen över karmen

• yennie84
    Namnam skrev 2008-11-30 22:19:52 följande:
    Dra isär och låt den knipsa ihop på väggen över karmen
    Jo men det känns inte som att den sitter då?
  • Namnam

När barnet sitter i ska det bli som mot tyng och saxen kniper ihop.

• Cia o krabaten

Sätt den OVANFÖR listen bara så den tar stopp emot ngt, men sen är det tyngden nedåt som kniper ihop.
    TEsta att "hänga" dig lite i repet och se!

• ÄlskadeUnge

Vi hade en sån, men jag vågade aldrig använda den.. Kändes livsfarligt! Vi satte den i en krok i taket istället..

• Karisma

Från vilken ålder använder man en sån hoppgunga?

Hade en till Liam men minns inte hur gammal han var när vi använde den.

/kristina

• SeTa

Se till så att ni har riktiga träkarmar som går ut en bit från väggen.
    Min son åkte i golvet med sin hoppgunga en gång, så jag är skeptisk till dessa gungor.

• Cia o krabaten
    Karisma skrev 2008-11-30 22:30:10 följande:
    Från vilken ålder använder man en sån hoppgunga?Hade en till Liam men minns inte hur gammal han var när vi använde den./kristina
    Beror ju på hur stadiga de är!
    Dottern var drygt 5ån men gillade den aldrig.
    Sonen var 3,5mån och gillar att stå up massor. Han hoppar ju inte än utan står bara, men så är han en stadig bit i dubbel bemärkelse
  • Karisma

Cia o krabaten skrev 2008-11-30 22:35:08 följande:

Beror ju på hur stadiga de är!Dottern var drygt 5ån men gillade den aldrig.Sonen var 3,5mån och gillar att stå up massor. Han hoppar ju inte än utan står bara, men så är han en stadig bit i dubbel bemärkelse
    Oliver är 3mån nu och älakar att stå i knät på oss och titta runt. Man kanske skulle testa snart och se om han klarar av det i kortare stunder. Oliver är inte precis en liten krabat. 63cm och 7.5kg.

Får se om jag vågar sätta upp den, är rädd att den ska lossna.
    får försöka kolla den noggrant innan vi sätter honom i den.

/K
  • Nussebarnet

Jag har också en sån hoppgunga till min son (5 månader) var lite skeptisk i början men har aldrig haft problem med den. Jag brukar "hänga" lite i den själv med jämna mellanrum för att se så den verligen sitter. Sonen ÄLSKAR den och vill helst sitta där flera timmar i sträck men jag tycker att det räcker med 20 minuter åt gången. Men det är skönt att ha någon stans att "göra av honom" när jag ska göra annat.

• yennie84

hej hej vi testade hon satt jättebra i den...eller stod...men hon e nog lite för kort armarna var typ uppe vid öronen hihi

Svar på tråden Hur fäster man en hoppgunga med karmsax på dörrkarmen?