Hur fäster man en hoppgunga med karmsax på dörrkarmen?
Jag förstår ingenting och det medföljde ingen bruksanvisning...kan någon hjälpa en lite förvirrad mamma?
Jag förstår ingenting och det medföljde ingen bruksanvisning...kan någon hjälpa en lite förvirrad mamma?
Dra isär och låt den knipsa ihop på väggen över karmen
När barnet sitter i ska det bli som mot tyng och saxen kniper ihop.
Sätt den OVANFÖR listen bara så den tar stopp emot ngt, men sen är det tyngden nedåt som kniper ihop.
TEsta att "hänga" dig lite i repet och se!
Vi hade en sån, men jag vågade aldrig använda den.. Kändes livsfarligt! Vi satte den i en krok i taket istället..
Från vilken ålder använder man en sån hoppgunga?
Hade en till Liam men minns inte hur gammal han var när vi använde den.
/kristina
Se till så att ni har riktiga träkarmar som går ut en bit från väggen.
Min son åkte i golvet med sin hoppgunga en gång, så jag är skeptisk till dessa gungor.
Cia o krabaten skrev 2008-11-30 22:35:08 följande:
Jag har också en sån hoppgunga till min son (5 månader) var lite skeptisk i början men har aldrig haft problem med den. Jag brukar "hänga" lite i den själv med jämna mellanrum för att se så den verligen sitter. Sonen ÄLSKAR den och vill helst sitta där flera timmar i sträck men jag tycker att det räcker med 20 minuter åt gången. Men det är skönt att ha någon stans att "göra av honom" när jag ska göra annat.
Tur jag såg den här tråden, hade helt glömt bort hoppgungan.
hej hej vi testade hon satt jättebra i den...eller stod...men hon e nog lite för kort armarna var typ uppe vid öronen hihi