HJÄLP :(
Är en ung tjej på 19 år som har haft väldiga problem med magen dom senaste 2-3 åren. Det var väl för ca 2 år sedan som jag upptäckte blod på pappret efter jag hade torkat mig (där bak) Självklart blev jag livrädd! Sedan har jag haft blod i avföringen (men mest på pappret om man säger så) En gång så sprutade det till och med blod i toaletten (färskt, rött blod) Kändes som att något sprack? Det såg så ut i allafall. Har även haft mycket ont i magen, speciellt vid stress. Buksmärtor.. Mycket gaser i magen, ofta diarée osv. Min pappa hade en tumör i gallan som barn och därför fick jag tid på sjukhuset för ca ett halvår sedan. Då fick jag genomgå flera olika undersökningar: Ultraljud över magen (lever, galla osv) och så undersökte dom min tjocktarm med kamera och röntgade osv. Så de har ju verkligen "kollat" i tarmarna och magen ordentligt! Men de hittade aldrig något. Jag gjorde även avföringsprover som visade att jag hade blod i avföringen (detta skrämmer mig) Vart jag än läser på internet så står det att blod i avföringen alltid är allvarligt och beror på sjukdom. Men efter alla undersökningar jag har gjort så hittar de inget och la till slut ner alla undersökningar? Anledningen till att jag fortfarande, ett halvår senare, är orolig är för att jag fortfarande (ganska sällan nu) får blod på pappret när jag torkar mig, har diarre och smärta. Några gånger i samband med att jag har druckigt alkohol så har min avföring blivit helt VIT. Då är det dock inte mycket avföring som kommer ut (kan kännas som stopp i magen) men det lilla som kommer ut är helt vitt. Hände senast igår. Vad tror ni? Alla läkare säger att jag inte är sjuk och att det många gånger inte går att få reda på orsak när man har problem med magen. Men just detta med blod.. Kan ju tillägga att jag har "lidit" mycket av såkallad sjukdomsångest dom senaste åren, inbillar mig ofta att jag har olika sjukdomar osv.. men detta är nog den enda sjukdomen som är riktig! Usch.. kan man lita på läkarna idag? Jag blir helt galen! För övrigt så är jag helt frisk (hoppas jag) Är en glad och pigg tjej som jobbar väldigt mycket, har inga problem alls..
Men snälla snälla, hjälp mig!!