Vad är att "stämpla"?
Jag har läst i många trådar att folk frågar om de kan stämpla, att de har stämplat eller något liknande.
Nu är min fråga, vad ÄR det?
Jag har läst i många trådar att folk frågar om de kan stämpla, att de har stämplat eller något liknande.
Nu är min fråga, vad ÄR det?
Är inte de när man går på a-kassa? kanske bara är trött och har missuppfattat allt men det är det jag har fått för mig iaf haha
Driver du med mig?
Ja, jag har ingen aning om vad det handlar om! det enda jag fattat är att vissa använder det?
JAG är BÄST skrev 2008-12-01 01:36:48 följande:
ALLA borde väl veta att stämpla=A-kassa.
Det är en lön man får om man blivit arbetslös.
JAG är BÄST skrev 2008-12-01 01:38:05 följande:
Jag visste inte heller det.....
Stämplar man så uppbär man mycket riktigt a-kassa.
Vet inte varför det heter så men det kanske är en gammal benämning, kanske de faktiskt stämplade med en stämpel förut på papper eller så när den arbetslöse skulle ha ut ersättning för förlorad arbetsinkomst. Som ju a-kassan faktiskt är.
När jag stämplade en gång i tiden så fyllde man i ett kort och skickade in till a-kassan med vanlig postgång. Idag kan man väl skicka in uppgifterna över nätet.
Men visst är det ett missvisande ord, man ser ju en stämpel framför sig och undrar vem som ska sätta den
Eller är ordet idag ganska visande, för idag får man ju en stämpel på sig om man behöver ersättning för den inkomst man ofrivilligt har mistat.
man går in till chefen, han tar fram en stämpel.. sedan tar man med sig den till a-kassan.. stämplar dom på handen.. och vips så har man massor med tusenlappar på sitt konto.. när man får ett nytt jobb måste man lämna tillbaka stämpeln och bläcket till chefen
jag tycker ni är taskiga som driver med ts
hon kanske e väldigt ung o då kanske man inte vet detta
har en 18 åring här hemma o jag vet, att hon inte vad stämpla är.
men det är iaf som en svarat att man har a-kassa, när man är arbetslös. då får man pengar och stämplar=fyller i kort och får ersättning- men bara om man har arbetat så man har dagar att ta utav
Anonym (men) skrev 2008-12-01 06:41:13 följande:
Skärpning i tråden, Frågan var "Vad är att "stämpla"?" man behöver inte vara ohövlig eller spydig för att besvara den frågan.
MVH//Moderator
JAG är BÄST skrev 2008-12-01 01:38:05 följande:
Anonym (spån)
Märk ord!!! Hur idas liksom
Var jag den enda som skrev här i tråden?. Märkligt att det bara var mitt inlägg du märkte.
Måste lämna ett starkt inttyck på alla