• Leija

Besvärliga Mollusker

Min dotter på 5 år har mollusker överallt.
    Men det som är, är att hon får ont av dem, dem blir irriterade och inflammerade.
    Är det något man ska söka hjälp av läkaren för eller är det bara att vääänta tills dem försvinner?
    Hon har ibland ont och gråter av dem.

• Svar på tråden Besvärliga Mollusker
  • Busbellan

Min dotter fick penicillin utskrivet när hennes mollusker var inflammerade.
    En tröst är i alla fall att när molluskerna börjar bli irriterade så brukar de vara på väg att försvinna

Mamma till Nora, August och Ella
  • Skrik och Panik

Är de väldigt mycket ivägen och väldigt störande och liknande så går det att få de borttagna hos läkaren.

• Leija

Ja, nu i morse så visade hon mig 3 st i handen som var alldeles gula och jobbiga för henne.
    Med penicillin, blir de inte inflammerade då?
    Eller vad gör penicillinet?

Hennes syster fick en enda mollusk, den var skit stor och när den skulle försvinna blev den JÄTTE äcklig och inflammerad, så det kanske är på väg bort då, fast hon får ju massor av nya nu, som tex dem i handen.

• Busbellan
    Leija skrev 2008-12-01 08:35:22 följande:
    Ja, nu i morse så visade hon mig 3 st i handen som var alldeles gula och jobbiga för henne.Med penicillin, blir de inte inflammerade då?Eller vad gör penicillinet?Hennes syster fick en enda mollusk, den var skit stor och när den skulle försvinna blev den JÄTTE äcklig och inflammerad, så det kanske är på väg bort då, fast hon får ju massor av nya nu, som tex dem i handen.
    Penicillinet hjälper ju mot inflammationen
    Mamma till Nora, August och Ella
  • MaijaO

Vi har inte fått något för tösens molusker trots att de varit väldigt inflamerade, gjort ont och suttit så att kläderna skaver. Jag har spritat dem var kväll och när de varit väldigt inflamerade så har jag satt en kompress med asolsprit eller klorhexin över natten för att torka ut dem.

• VoJ

Jag frågade doktorn på BVC om mollusker när jag var där idag. Hon svarade att jag skulle nypa tag i en ganska hårt. Detta för att kroppen själv skulle upptäcka viruset och börja jobba på att få bort det.
    Det låter kanske lite flummigt men jag ska väl prova och se om det funkar.

• Leija
    VoJ skrev 2008-12-01 20:58:48 följande:
    Jag frågade doktorn på BVC om mollusker när jag var där idag. Hon svarade att jag skulle nypa tag i en ganska hårt. Detta för att kroppen själv skulle upptäcka viruset och börja jobba på att få bort det. Det låter kanske lite flummigt men jag ska väl prova och se om det funkar.
    Uppdatera gärna sen om hur det gick!
    Funkar det är det ju huuuuur bra som helst.
  • Leija
    Nogula skrev 2008-12-01 09:33:52 följande:
    Penicillinet hjälper ju mot inflammationen
    Men de stoppar inte produktionen av nya på ngt vis?
  • Leija
    MaijaO skrev 2008-12-01 09:36:38 följande:
    Vi har inte fått något för tösens molusker trots att de varit väldigt inflamerade, gjort ont och suttit så att kläderna skaver. Jag har spritat dem var kväll och när de varit väldigt inflamerade så har jag satt en kompress med asolsprit eller klorhexin över natten för att torka ut dem.
    Fasen vad drygt, inflammerade mollusker kan ju ändå inte vara bra liksom....
Svar på tråden Besvärliga Mollusker