• Noomi

Slemproppen och mensvärk!!

Har en fråga ang. slemproppen; har den gått för er innan förlossningen satt igång? Har inte sett ett spår av den och bf på lördag. Undrar också: är det vanligt med mycket mensvärk när förlossningen närmar sig, tycker jag har det hela dagarna;hoppas, vill verkligen inte vara gravid längre nu!!

• Svar på tråden Slemproppen och mensvärk!!
  • irrbloss

För min del lossnade den ett par dagar innan dottern kikade ut.
    Mensvärk.. är den konstant eller kommer den och går?
    Kan vara något på G. Men det kan också dröja ett par veckor till.

Hoppas du slipper vänta för länge!

• Noomi

irrbloss, mensvärken sitter i tio minuter åt gången ung., den kommer nog och går kan man säga, men sitter i olika mycket från gågn till gång. Hoppas också att jag slipper vänta länge till, men är helkt inställd på övertid, för att inte bli besviken..

• irrbloss

Jadu. I mina öron låter det som att värkarbetet har börjat så smått

När jag tänker efter så började slemproppen gå en morgon för mig, morgonen efter vaknade jag och insåg att jag hade haft lite värkar i form av menssmärtor.
    Från att proppen började gå tog det drygt tre dygn tills hon tittade ut.
    Ofta trodde jag det var falskt larm eftersom det varken gjorde speciellt ont eller kom regelbundet för fem öre. Det kunde gå timmar mellan "känningarna" ibland.

Lycka till nu!!

• Sandra H

Noomi: MIn slempropp lossnade natten till lördagen (idag måndag) och det var i samband just med kraftigt molande mensvärk.

Irrbloss: Åh, du ger mig hopp! Min slempropp släppte för drygt 2 dygn sedan och sedan har jag haft värkar till och från, ibland regelbundet, ibland inte. Igår var värkarna riktigt kraftiga, idag har jag inte kännst särskilt mycket. HOPPAS det är på gång...

Håller mina tummar för oss båda, Noomi! Kram Sandra Bf+8

• irrbloss

Lycka till på er båda då

• Emsibusan

Jag känner likadant med mensvärken.. Idag har den varit jobbigare än vanligt.. Molande smärta i rygg o mage.. Inte precis ont, men tillräckligt jobbigt för att det ska vara svårt att koncentrera sig på nåt annat.. Det känns i mage/rygg ungefär som det känns i huvudet när man hänger uppochned Ett enormt tryck.. Men så försvinner det åxå Vet inte riktigt vad som är på G, eller om bebben bara luras som vanligt..

• delovsson

BF+8 idag!!! Vaknade med molande värk. Har haft sammandragningar som har spänt åt ordentligt runt korsryggen och magen i flera dagar nu...obekvämt men inte direkt smärtsamt.

Molande värken imorse var nytt och har haft smärtsamma toppar typ var 15:e minut sedan i morse och var 10:e minut sedan i eftermiddag. Slemproppen började lossna också sedan lunchtid. Så spännande. Hoppas det är verkligen nu det gäller....

Min BM tror det kan mycket väl kan vara på G om ingenting hänt ringer vi på torsdag och bokar tid för igångsättning nästa vecka.

Håller tummarna för alla här inne som längtar!

• delovsson

puff puff - några fler med erfarenheter...nyfiken hur länge efter man märker att värkarna är regelbundna innan de är täta och regelbundna.

• Braxton

Jag gick över tiden 2 dagar.. slemproppen gick kl 3 på måndagnatt, värkarna kom på en gång å sonen föddes på tisdagen 23.41

delovsson: Jag tror att tiden däremellan är olika från tjej till tjej

• irrbloss

Nu upplever ju inte alla smärtan på samma vis, och alla förlossningar är olika, men så här kände jag: Först mensvärk, lite molande, obestämbara. Kunde aldrig riktigt säga att NU kommer en förvärk. Däremot så kunde jag säga "nu har jag en förvärk" mitt i det lilla onda. Sen började pinvärkarna. För mig kändes dom lika ont som öppningsvärkarna. Vissa säger att dom gör ondare. Jag kände ingen skillnad. Allt gjorde skitont
    Dom värkarna började nånstans på sidorna, uppe vid naveln nästan. Alltså.. ute vid midjan. Sen vandrade dom innåt-nedåt, för att göra som mest ont när dom landade nånstans ovanför blygdbenet.

Känner ni igen nån av smärtorna så är det nog något på G
    Fast.. det finns ju folk som går omkring med förvärkar i flera veckor, så jag lovar ingenting

Svar på tråden Slemproppen och mensvärk!!