• AlexG

Kan någon med scrap-erfarenhet hjälpa mig att komma igång med ett bröllopsalbum?

Vet att det finns rätt många scrap-tokiga här på familjeliv, så jag hoppas att nån av er kommer kunna ge mig lite tips o råd

I över ett år har jag velat börja med mitt första scrap-projekt, ett bröllopsalbum. Det blev aldrig av. Men nu är jag mammaledig o i behov av ett hobby, så det kanske är dags...

Mitt problem är att jag inte vet vart jag ska börja! Vi har så himla många fina bilder från bröllopet o jag kan omöjligt bestämma mig för vilka bilder jag ska ha med! Fick ett album med 10 plastfickor i present, så 20 LOs får det bli.. Eller så får jag köpa ett där jag kan ha hur många plastfickor som helst

Hur ska man tänka när man ska välja ut bilder till ett bröllopsalbum? Tycker ni att jag ska försöka täcka allt från förberedelser till vackra tal o sista dansen eller hålla mig till typ vigseln o porträttbilder? Ska jag hålla mig till bröllopets färgtema som var brunt o grönt, eller inte? Vad tycker ni om att ha fler bilder på samma LO? Hur tänker ni då, när ni ska göra ett med fler bilder? Känns så mycket enklare att göra med bara en bild...

Om ni vill kan ni kika på våra bilder. De finns på www.erikochalex.se/

Vet egentligen inte vad jag hoppas på genom att starta den här tråden. Ja.. lite tips på hur jag ska tänka kanske... hur jag ska börja..

Tack alla ni som orkar ta er tid för att ge mig en knuff i ryggen!

• Svar på tråden Kan någon med scrap-erfarenhet hjälpa mig att komma igång med ett bröllopsalbum?
  • Lilie

Mitt bästa tips är att inte göra dina bröllopsbilder det första du göra. "Öva" istället på lite vardagligare bilder. Man utvecklas så i sin scrap att om bara nån månad kommer du se tillbaka och tänka vad mycket bättre du kunde gjort det nu.

• AlexG
    Svar på #1
    Lilie skrev 2008-12-01 12:49:34 följande:
    Mitt bästa tips är att inte göra dina bröllopsbilder det första du göra. "Öva" istället på lite vardagligare bilder. Man utvecklas så i sin scrap att om bara nån månad kommer du se tillbaka och tänka vad mycket bättre du kunde gjort det nu.
    hmm.. det är iofs sant.. skulle kunna öva lite med bilder på lilltjejen.. har bara gått o längtat efter ett bröllopsalbum ett bra tag nu men visst.. det känns som ett ganska stort projekt..
Svar på tråden Kan någon med scrap-erfarenhet hjälpa mig att komma igång med ett bröllopsalbum?