• Cynric

Rockspindeln

Jag undrar vem det är som gör den låten. Den lite rockigare versionen alltså. Kan det vara Black Ingvars? Jag hittar den inte och det driver mig till vansinne
    Någon som vet?

• Svar på tråden Rockspindeln
  • cissi j e

Den finns i elfantboken, från musikförlaget Lutfisken AB. Det finns en CD till den. Sen tror jag inte det är någon speciell som har spelat in den.

• Cynric

MeNoLike:
    Kan du länka? För jag hittar den inte där.

Cissi: OKej tack. ska leta efter den skivan då.

• ulrikahö

Den finns även i Barnkammarboken den blå!

• Cynric

Men det är väll den vanliga versionen? allts lite lugnare som sjungs av barn eller liknande. JAg ska ha en annan version där dom säger" å nu kommer rally spindeln" å så sjunger dom den jätte snabbt, och sen säger dom "å nu kommer robbot spindeln" å så sjunger dom den med robbot röst osv.

• MarrebarreW

Kanske inte den du menar men här är en version med jimmy jansson...

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
  • violis

finns den här varianten också../:Imse vimse spindel WOW spinn bara spinn bara spinn natten lång.:/
    Regnet det faller ner solen går upp och ner oooh Imse vimse spindel WoW spinn bara spinn bara spinn natten lång spinn bara spinn bara spinn natten lång

• Cynric

Violis: Ja det är den texten men .. ine en lugn version av den. Har du gör black ingvars version av ex emil i lönneberga eller madicken? Samma typ av låt är det fast den texten då.

Svar på tråden Rockspindeln