• Anonym (orolig...)

Kille för smal

Vill ha hjälp av alla här, även killar. min kille är 1,80 lång och väger 57 kilo. Han är jättesmal. Är inget fel på honom, bra ämnesomsättning, hans pappa var likadan. är det någon annan som har ungefär den vikten? kan man göra någåt för att gå upp i vikt förrutom mat? snälla svara nån, måste ha hjälp. Kan inte prata med honom om det, vi har just träffats...

• Svar på tråden Kille för smal
  • Taffer

Tränar han något? För annars är det nog ett bra sätt att gå upp i vikt: börja träna och bygga lite muskler. För det låter väldigt smalt.

• marjalena

Men lider han själv av att han är så smal?

• Anonym (why)

Min man ser ut ungefär likadan, lite längre och väger lite mer, men förhållandet är likadant. Varför måste du ha hjälp? Mår han inte bra? Du skriver ju att det inte är nåt fel på han? Min man tränar mycket och mår bra. Det finns ingen anledning att jag skulle oroa mig för han!

• Anonym

Mår han bra så förstår jag inte varför du absolut vill att han går upp i vikt?
    Vill han själv ha hjälp så finns ju dietister. Men hur menar du att du ska kunna få honom att gå upp i vikt om du inte kan prata med honom om det? Smyga ner nåt superpiller i maten??

• Morbid angel

Det bästa är att ta kontakt med hans läkare eller vårdcentral som kan hjälpa honom få kontakt med en dietist.

Bygg muskelmassa.
    Ät regelbundet och flera mellanmål,nötter tex.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • 3 hjärtan

Min man är väldigt smal också. Han är 190 lång och väger 65. Han äter också mycket och har bra ämnesomsättning, även om jag tror att den är något för hög. Ingen i hand familj är lika smal som honom, men han mår bra, han har inga men av att vara så lång och smal, det enda är väl att han kan ha svårt att hitta kläder som sitter snyggt. Tränar han lite så går han upp något i vikt, men han brukar ligga runt 65. Det är bara olika hur männskors kroppshydda är, du behöver inte oroa dig.

• Mcmajjsan

Vill Du att han ska gå upp i vikt, eller vill Han det?

Min karl väger något liknande och ofta går det inte att göra så mycket förutom att träna och äta mycket kosttillskott.

• Anonym (mor)

Jag har en son som ser ut som du beskriver och hans läkare har sagt att så länge han inte går ner i vikt o han äter som han ska och alla värden är bra så är allt ok, men han sa att min son ska motionera/träna med det som passar honom, det ökar aptiten på min son iallafall. För min son är det ärfligt, jag såg ut som han i många år tills jag blev 40 år och nu har jag gått upp från att väga 47kg till 60kg.
    Så länge det håller sig på detta plan så finns inget att göra, förmodlingen kommer han att gå upp i vikt. Men jag förstår att du är orolig, men tror att det rättar till sig så småningom.

• Anonym

Mitt ex var 180 och vägde 54 kilo, inget fel alls på honom, åt som man skulle och tränade men gick aldrig upp i vikt. Och min nuvarande är 186 och väger strax under 60 kilo, inte något fel på honom heller, utan hans kroppstyp är sådan bara.

Om ni precis har träffats varför är du med honom om du tycker vikten är ett så stort problem? Lider han själv av sin vikt?

• Anonym (Kanin)

Så var min sambo nær jag først møtte honom, också han hade ærvt det av fadern. Sen børjade han att jobba som slaktare, vilket ær vældigt tungt och æta mer osunt. Nu ser han helt annorlunda ut. Han har blivit mycket grøvre.

• Anonym (orolig...)

Hej och tack för alla svar. Det är han som mår att dåligt av det, men jag tror han skäms för att prata om det och med det följer att han inte söker hjälp. Jag har kännt honom länge men först nu har vi blivit tillsammans.
    Ville bara veta om det är normalt att vara så smal. om det fanns andra som var det. men tack igen för alla svar...
    och jag tycker att han är jättefin....
    puss och kram alla

Svar på tråden Kille för smal