• A o E

Tips på julklappar till tonårskillar?

HJÄLP!!!

Har två tonårskillar (15 och 18) att köpa klappar till. Har dock ingen fantasi. Pris mellan 50-125 kr.

En hockeyspelare (15-åringen), ambitiös, "mjuk". Läser inte gärna. Har intresse att lära sig roliga saker, typ historia, fakta osv. Fick faktakalender för ett par år sen som var kul. I fjol Harry Potterbok.
    Han fyller år i januari också så om sammanslagen paket så får den gå på upp till 250 kr.

18-åriga gymnasiekillen känner jag inte så väl. Umgås mest med kompisar. Bor hemma. Sista året på gymnasiet, därefter kanske flytt till annan ort för högskolestudier. Läser inte heller så mkt tror jag och i så fall vet jag inte vad... Fick kalsonger o skärp förra året.

Tacksam för tips!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:32
    Puffar!

• Svar på tråden Tips på julklappar till tonårskillar?
  • Tokfrjant

Presentkort från en databutik eller klädesbutik?
    Nicotext säljer roliga böcker.
    www.nicotext.se

Lite saker man behöver ha när man flyttat men som inte är så roligt att handla?
    Grytor, stekpannor, bestick, glas, köksredskap osv..

• Sencha

En egen vattenkokare är kul. Så kan man fixa te eller snabbkaffe på sitt eget rum. Kan även tas med när man flyttar hemifrån.

• Örnie

Många vattenkokare kan koka torrt. Jag skulle vara försiktig med sånt till en slarver i alla fall. Tyvärr tror jag inte att killar uppskattar köksutrustning (dessutom får man ingenting för en hundring); jag skulle i så fall (som förälder) köpa IKEAs startpaket när det verkligen var dags. Köp några häftiga strumpor eller en lätt bok/faktabok/väggkalender. (Hur kan börja på högskolan om man aldrig läser något?) Eller något för skrivbordet. Det finns roliga prylaffärer att titta i. Alternativt praliner.

• Sencha
    Örnie skrev 2008-12-01 13:39:47 följande:
    Många vattenkokare kan koka torrt.
    Det trodde jag var ovanligt nuförtiden - trodde alla moderna hade automatiskt skydd som gör att de inte startar med för lite vatten och som stänger av automatiskt när det kokt upp.
  • A o E

Nej, köksgrejer är nog trist. Hade fundering på att vara tråkig och ge Vår kokbok, som alla verkligen har nytta av, men kände att det nog inte skulle uppskattas nu, även om det gör det sen...

Ngt för skrivbordet är inte så dumt till båda.

Till 14-åringen var jag inne på något badskum för avslappning men på Åhlens fanns ingen lämplig doft. Ska vara för avslappning (hockey o skolstress) och inte energigivande. Finns det?? Väggkalender fick han för ett par år sen. Men det är ju en bra grej också.

Så svårt med killar. Har bara systrar själv.

• Akinna78

tja nu kanske jag dömmer hunden efter håren, men tonårskillar generellt gillar ju att SOVA, så varför inte en kudde och ett täcke från hemtex t.ex.

• A o E
    Akinna78 skrev 2008-12-01 13:45:50 följande:
    tja nu kanske jag dömmer hunden efter håren, men tonårskillar generellt gillar ju att SOVA, så varför inte en kudde och ett täcke från hemtex t.ex.
    Kul grej faktiskt! Ja, största killen sover helst jämnt, när han inte sitter uppe hela nätterna och glor på datorn.. (då hade kanske vattenkokare o snabbkaffe varit skoj)
  • TEDDEN

Presentkort på stripklubb och årsprenumaration på Playboy. Du skulle vara deras idol for ever and ever.

Men okej då...

-presentkort på Stadium
    -presentkort på bokaffär
    -presentkort på Teknikmagasinet
    -presentkort på Björn Borg eller nåt annat ok underklädesmärke

• A o E

Tokfrjant! Ha, ha, ha!!! Här kan man verkligen kolla runt på en kul hemsida. Tack för tipset...

Men, alla andra, tacksam för ÄNNU MER TIPS!!!
    Alltså... 14-årig hockeykille och 18-årig trött gymnasist!

• A o E

Tacksam för ÄNNU MER TIPS!!!
    Alltså... 14-årig hockeykille och 18-årig trött gymnasist!

• Kamme

parfym modell á la lite dyrare?

funkar för alla åldrar, kan inte få för mycket och är ALLTID trevligt att få...

• Kamme

aja nvm, lyckades läsa allt utom just priset haha

aja... köp en box med bomulls-tops istället

• Mary B

Deo eller duschcreme av typ Puma? Det får alltid min son som idrottar, det går ju då åt en del.

Svar på tråden Tips på julklappar till tonårskillar?