• Tilde å Nova

Hur lång tid tar det innan ett hål växer igen?

Jag har hål i läppen för tillfället, och har haft det sedan maj - 06..
    Har dock fått ett timvikariat nu på ett ställe där man inte får ha piercings, så jag sitter här och funderar över om man skulle kunna göra så att man har den ute under tiden man jobbar, men sedan sätter i den igen..

Går det tror ni, eller kommer hålet växa igen?
    Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan ett hål växer igen?
  • MeNoLike

Nej hålet växer inte igen på så kort som som några tiommar

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • With a devilish smile

mitt är fortfarande inte helt igenväxt i läppen o jag tog ur den för 3 år sedan :P

• Tilde å Nova

Okej, toppen.. Tack för era svar!

• DreadHead

Som med allt annat är det väldigt individuellt, och risken finns att hålet drar ihop sig (inte växer igen, men sluter sig), och du får töja upp det igen. Varför sätter du inte i en retainer när du jobar istället för att ta ut smycket?

• Tilde å Nova
    DreadHead skrev 2008-12-01 19:31:38 följande:
    Som med allt annat är det väldigt individuellt, och risken finns att hålet drar ihop sig (inte växer igen, men sluter sig), och du får töja upp det igen. Varför sätter du inte i en retainer när du jobar istället för att ta ut smycket?
    Vad e det för nåt?
  • Åsa med 3

Om jag har fattat saken så är det ju inte själva smycket de stör sig på, utan just att man har ett hål (infektionsrisker och så) så om det ska vara riktigt rätt så borde du nog låta hålet växa igen. Bara så att du är beredd på att nån på jobbet kanske kommer att ta upp saken.

Nu till din fråga...Jag vet faktiskt inte hur länge det dröjer innan det växer igen, själv har jag en näspiercing, men jag har aldrig varit utan smycket, så jag vet inte alls hur lång tid det kan ta.

Lycka till på nya jobbet!

Mamma till Mathilda 11år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Tilde å Nova

Åsa med 3 skrev 2008-12-02 07:59:40 följande:

Om jag har fattat saken så är det ju inte själva smycket de stör sig på, utan just att man har ett hål (infektionsrisker och så) så om det ska vara riktigt rätt så borde du nog låta hålet växa igen. Bara så att du är beredd på att nån på jobbet kanske kommer att ta upp saken.Nu till din fråga...Jag vet faktiskt inte hur länge det dröjer innan det växer igen, själv har jag en näspiercing, men jag har aldrig varit utan smycket, så jag vet inte alls hur lång tid det kan ta.Lycka till på nya jobbet!
    Tack tack!
  • ashera

Jag tar ut min medan jag jobbar, har inga problem med det. Fast jag har iofs haft min i 7 år nu.
    Däremot när den var ny, ca ett halvår gammal, var jag tvungen att ha ur den ca ett dygn och då växte den igen. Fick ta om den med nål en månad senare, fast då gjorde det inte alls ont så den kan bara ha växt igen litegrann då.

• Tilde å Nova
    ashera skrev 2008-12-02 10:24:40 följande:
    Jag tar ut min medan jag jobbar, har inga problem med det. Fast jag har iofs haft min i 7 år nu.Däremot när den var ny, ca ett halvår gammal, var jag tvungen att ha ur den ca ett dygn och då växte den igen. Fick ta om den med nål en månad senare, fast då gjorde det inte alls ont så den kan bara ha växt igen litegrann då.
    Hmm..okej!
Svar på tråden Hur lång tid tar det innan ett hål växer igen?