Någon som vet vart man kan gå hotellbokningskurs?
Som rubriken lyder, vart kan man få lära sig hotellbokningssystem??
Som rubriken lyder, vart kan man få lära sig hotellbokningssystem??
ingen som vet?
Hos mig ;), vilka system vill du lära dig?
Vet inte om det finns separata utbildningar i systemen, bara hela utbildningar som tex Hotellreceptionist, konferensvärdinna.
jo tänkte att det skulle vara bra att kunna systemen när man söker jobb, eftersom det alltid står, erfarenhet av fidelio, etc... vill så gärna jobba på hotell el liknande men söker inte pga jag inte tror mig få jobb.
Jag tror att det är meriterande om du kan något system men inte ett krav. Berätta för dom varför just du vill jobba på hotell och vad du tror du skulle kunna tillföra. Som receptionist är det lätt att lära sig olika system, du behöver inte kunna hela. Det är oftast backoffice som tar fram rapporterna. Hotell kan vara en riktigt spännande arbetsplats om man inte har något emot tiderna och dåligt ob. Lycka till
Det ska jag göra =)
Finns det möjlighet att arbeta bara "9-17" eller är det oftast skift?
Några andra tips du har =))
Jag jobbar som hotellreceptionist också. Systemen varierar ju mycket från olika ställen. Men att du jobbat på hotell eller som receptionist är ju en bra merit.
Varflr vill du just jobba på hotell/som receptionist?
det är oftast skift om du inte är receptionistchef eller nått sånt
vad jobbar du som nu?
jag har inte arbetat inom hotell men har pluggat turism på gymnasiet. har arbetat på Sj som resesäljare men de har ju inte samma system som hotell.
att jobba inom hotell intresserar mig. tycker om miljön.
Jag började jobba extra som hotellreceptionist.
Visste att hotellet jag sökte till inte behövde någon mer personal, men jag skrev ett brev att jag var intresserad av att endast jobba extra och att jag kunde hoppa in med kort varsel osv. De var de intresserade av, så jag fick komma på intervju och började jobba straxt efter.
Jag fick ju in en fot och när det senare dök upp en tjänst, så blev jag såklart tillfrågad om jag var intresserad, innan de lyste ut den till någon annan.
Och även om det inte blir någonting mer än extraanställning så får man ju erfarenheten.
Så kolla upp om något hotell behöver extrapersonal. Där jag jobbar kan det bokas på snabbt och då måste det in mer personal, eller att bara någon blir sjuk eller liknande.
fidelio var grymt enkelt att lära sig lärde mig ett system till som var enkelt. *kommer ej ihåg namn*
Det finns ju internetkurser på photoshop kanske liknande med fidelio?
är så dålig på att hitta dessa internetkurser! =(
kanske ska prova med extrapersonal... men man vill så gärna ha heltid osv...