Vad betyder stämpla?
Jag undrar vad stämpla betyder?
En person från fk jag mejlade med angående ersättning för att jag på grund av sjukdom inte kan jobba mer än 50% frågade om jag stämplar eller gör något på de andra 50%.
Jag undrar vad stämpla betyder?
En person från fk jag mejlade med angående ersättning för att jag på grund av sjukdom inte kan jobba mer än 50% frågade om jag stämplar eller gör något på de andra 50%.
Stämpla är väl att gå på a-kassa.
Okej. Men för att gå på a-kassa måste man väl ha haft ett jobb innan? Jag har aldrigt jobbat 100% utan bara 50%. Skulle aldrig orka en heltid.
Spelar ingen roll hur många % du har jobbat, bara ATT du har jobbat, så beräknar dom dag-ersättning på det du jobbat sen. Så "stämplar" du för varje dag du är arbetslös så att säga. Skriv in dig på AF och sök stämpling via såvis. De hjälper dig där.
Visst spelar arbetstiden roll! A-kassa fastställer en normalarbetstid och har du bara arbetat 50% fastställer de normalarbetstiden till just 50%. På så sätt får du bara stämpla upp till halvtid.
Fam Lycke Svedberg skrev 2008-12-01 18:30:29 följande:
Det heter stämpla för att det var precis det man gjorde förut! Man var till AF med sina kort och de slog en stämpel i dem! Sen skickades de in till facket.
Nej! Du skrev att det spelar ingen roll hur många procent man arbetet. Vilket visst har betydelse.
Fam Lycke Svedberg skrev 2008-12-02 11:26:46 följande:
Om du läser mitt ovan skrivna inlägg så ser du att jag skrivit att man får stämpla även om man arbetat mindre än 100% men att normalarbetstiden fastställs till mindre.
OCH DÄRFÖR spelar antalet arbetade timmar ganska stor roll... (Min kommentar grundade sig ju i ditt påstående om att det inte spelar roll hur mkt man arbetat. )
Fam Lycke Svedberg skrev 2008-12-02 18:17:30 följande: