Sthlm74 skrev 2008-12-01 21:48:20 följande:
Det måste vara halsbränna (=även kallat "sura uppstötningar"....) Vilken vecka är du i (är vanligt efter v20 någon gång).Min började ca v.25. Beror på att magmunnen blir försvagad när man är gravid (något sånt iallafall, minns ej exak medicinsk beskrivning).När jag lägger mig ner ibland tycker jag det känns precis som det sitter luft i halsen/svagen, precis som man ska rapa men det händer inget. Och det är halsbrännan som känns så. Jag känner även av den när jag måste böja mig ner och plocka upp något från marken. Prova Novalucol eller Gaviscon tuggtabletter. Samarin kan också funka om det är lindrig halsbränna.
Jag är snart i v. 30 men har halsbränna oxå... Fast inte samtidigt... Det är jättekonstigt hela grejen. Men halsbränna känns helt annorlunda, surt och bränner i halsen, magen känns uppblåst, inte alls som nu...
Men kanske är det är som ni säger, någon mycket skum halsbränna som inte påverkar magen alls... Kan äta utan problem... Vilket jag inte alls är sugen på när jag har halsbränna... Som sagt mkt skumt....!
Lioness