• Nattugglan1

V.18 och redan mjölk i brösten, normalt? När fick ni mjölk?

Hej alla!

Jag har redan börjat få lite mjölk, och brösten läcker lite mjölk hela tiden fast inte så mkt, men jag får dagligen tvätta bort lite torkad mjölk som klibbat fast runt vårtgården.

Är det ngn mer som har det så här så tidigt i graviditeten?
    Kan detta vara normalt?

Förra gången jag var gravid blev det så här först ett par tre veckor före förlossningen.

Vilken vecka var ni när mjölken började komma?

• Svar på tråden V.18 och redan mjölk i brösten, normalt? När fick ni mjölk?
  • Kimmi70

Samma som du, och det där kan variera från att man läcker jättemycket till inget alls - förrän bebisen e ute :)

• MID

Jag fick också mjölk väldigt tidigt och de skall ju vara helt normalt enligt böcker, BM etc. Jag tror jag också var runt v.18 eller så och för mig kommer de speciellt under natten då man kanske ligger på sida och de blir ett litet tryck. Så man får väl bara se till att tvätta sin BH lite oftare än vanligt...HA det bra/MID

• Vitsippa

Jag var i vecka 15 tror jag, och mest läckte brösten runt v 20-30. Nu är det mindre (!) i v 40. Så det är lite konstigt hur det kan variera!

• TUVA77

Jag har läckt i flera veckor - använder inlägg för att slippa stora fläckar på tröjan ...

• KramMiiis

Här så kommer det vid lite olämpliga tillfällen, sambon tycker väl inte att det är så gott kanske.. Men vi kan inte annat än att skratta åt det.. :) Tycker det är myysigt att det kommer lite, man känner sig som mer mamma varje dag.. *kram*

• vanja77

mjölken kom i v 14 här.... läcker lite till och från

• Lilla Mina

Jag var i v22 när jag fick började läcka. Läcker mest på natten....Är nu i v31.

• Leonidas

När jag väntade sonen, kom det klar vätska från brösten i v. 14, och råmjölk i v. 18. Det är helt normalt. För min mamma däremot började brösten läcka ordentligt redan i 3:e månaden...

• Ajsen

Hejsan!

mina började tidigt oxå. Och BM sa att det e bara bra för man får lätt att amma sedan och ha mycke mjölk till sin bebis. Nackdelen är väl att det känns lite äckligt på tröjan om man skulle råka gå utan bh..*hehe*

man får stå ut!

ha det bra! Cecilia

• Lena80

Jag fick också råmjölk runt v.18. Först var det bara genomskinlig vätska men nu är det en blandning av mjölk och genomskinlig vätska. Är nu i v.34

• Mist

Hej!!

Läcker från brösten och har gjort det i två veckor nu, är i v.17+1 idag!
    Men det är genomskinligt.... än så länge! Är det nån sorts råmjölk??

Kram

• Nattugglan1

Tack för era svar :)
    Känns ju bra att allt var i sin ordning då:)
    Kram på er!

• Phantera

TÄNKTE LÅNA DENNA TRÅDEN LITE!!

----Istället för att skapa en ny-------

Mina bröst har börjat läcka...och då menar jag LÄCKA...det lixom rinner och droppar ur dem en ofärgad vätska, inte som förut när bröstvårtorna typ "geggade" lite bara.

Tittade på bh:ar idag när vi var och handlade...på Lindex...asså typ mamma bh:ar/amnings bh:ar...men usch säger jag!!
    Någon som vet var man kan köpa bra/fina bh:ar?
    Var köper man inlägg så att mjölken inte kommer i bh:n?
    Frågade på Lindex med de hade bara bh:ar...

Tack för lånet av tråden!!

//Melinda v. 23+3

• MID

Hej Melinda,
    Om man vill ha lite finare BH:ar så finns det säkert om man vill lägga mer pengar. Vet ej var du bor med Twilfit har några finare modeller och i stockholm finns ju även Growinlife, MamaMia Shop, Big belly etc. dom har olika varianter, vissa finare än andra. På apoteket har dom amningsinlägg så slippe rman fläckar på tröjan vcilket inte alltid är så kul....typ på jobbet. Lycka till!

• Phantera

MIN > aha...tack så mycket. Bor inte så långt från Västerås, där har de ju Twilfit om inte annat.

Tack för svaret!!

Svar på tråden V.18 och redan mjölk i brösten, normalt? När fick ni mjölk?