• Anonym (undrande)

Hur lång tid tog det att komma över ditt ex???

Ja, som rubriken lyder...Ni som har ett ex som ni älskade...hur lång tid tog det att komma över exet, och hur gjorde ni??? Skriv gärna hur länge ni var ihop...
    Om ni har ny partner idag, känner ni lika starkt för er nuvarande??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur lång tid tog det att komma över ditt ex???
  • Anonym (hmmm)

Typ en kvart....efter 2 år tillsammans

• Anonym (Nope)

Tog väl 1½ år eftersom vi blev ihop och gjorde slut och blev ihop och gjorde slut. Men då det var "riktigt slut" (räknar inte med sexet där) så tog det över ett halvår. Riktigt jävla jobbigt. Dumt var det att bli ihop igen då det ändå inte fungerade och dumt var det att ha sex då man bara drattade dit igen. Har ny nu, tänker aldrig på exet och har inga känslor kvar. Han har gått vidare med en ny och det är jätteroligt för honom.
    Nej jag känner inte likadant för min sambo eftersom förhållandet med exet var stormigt med nya "Nyförälskelser" hela tiden. Men min nuvarande är det lugnt, stabilt och riktigt jävla svenssonaktigt och ska jag vara ärlig så njuter jag av varje sekund. Skulle inte vilja ha tillbaka det stormiga strulet med exet, utan är nöjd som jag har det.

• Anonym (undrande)

okej, kul att höra era historier, man får lite perspektiv då...Min rädsla är att exet kanske skall vara "kärleken" med stort K, trots att det inte fungerade...och att jag kommer bli besviken om man inte får sånna himlastormande känslor när man träffar någon ny...

• Anonym

Det har gått ett och ett halvt år efter att ha varit tillsammans i sex år och jag är inte riktigt över honom än. Och då har jag ändå träffat en annan som jag fallit för, också.

Har fattat att det blir jag nog aldrig riktigt. Utan istället för att springa från det så har jag bestämt mig för att jag kan leva med att alltid ha en liten bit av honom med mig : ) annars kommer jag aldrig nånstans ju!

• Anonym (Nope)

Tro mig, fungerar det inte så är han inte kärleken med stort K. Jag trodde detsamma med mitt ex men nu har jag ju istället hittat han med stort K. Vi har inte en himlastormande kärlek, men jag har det bra och jag mår bra och jag älskar honom på ett mera "normalt" sätt =) Du kommer över det, men det tar en massa tid bara. Ta hand om dig själv, gör saker som du tycker är kul, älta ett tag och gråt om det krävs, men kontakta honom INTE. Var ifrån honom ett längre tag annars är risken att man drattar dit igen. Du kommer över honom för eller senare.

Anonym (undrande) skrev 2008-12-01 20:49:27 följande:

okej, kul att höra era historier, man får lite perspektiv då...Min rädsla är att exet kanske skall vara "kärleken" med stort K, trots att det inte fungerade...och att jag kommer bli besviken om man inte får sånna himlastormande känslor när man träffar någon ny...
  • Anonym (polly)

vi var tillsammans i 6 år, skulle gifta oss.
    tog ett år innan jag fungerade i vardagen, närmre 3 år innan jag var över honom helt.
    under tiden jag höll på att komma över honom hade jag pojkvän i 1,5 år, men det var ett rent... tröstförhållande? vad säger man?
    efter det förhållandet var jag singel ett år, sen träffade jag min blivande man.
    vi har varit ihop i 4 år nu och ja, jag känner starkare för honom, kanske för att jag är starkare själv nu?

• Anonym (<3)

Ja o mitt ex va tillsammans i två år periodvis va de hattit men ja två år blev de o de är två o ett halvt år sen ja tänker på han en fast jag har en ny har barn med han o ett på väg... Men skillnaden är att jag älskade han o han mig men vi funkade inte ihop hade aldrig haft en framtid tillsammans... men den underbara människa jag lever med idag o delar barn med har jag verkligen en framtid med o jag älskar honom...

Exen finns alltid i bakhuvudet bara att leva med de

• Anonym (undrande)

Så fint att höra=)

• Anonym (mig)

vi var ihop i 6 år o det tog väl ca 2år att komma över heeeelt o hållet

• Anonym

Hur länge var ni tillsammans ts?

Svar på tråden Hur lång tid tog det att komma över ditt ex???