• Mamma Maj08

Hjälp!!.....6 månader, vaknar upp och skriker hysteriskt?

Min 6 månaders dotter har haft klockrena sov rutiner...tills för 3 dagar sen...
    som att vända ett blad...

så fort man lägger ner henne i spjälsängen så skriker hon hysteriskt...efter ett tag somnar hon...
    men vaknar igen efter någon timma....går inte få henne att lugna ner sig...så ledsen...det ända som fungerar är att ta upp henne...
    ca 30 min senare kan hon somna....men hela nätterna vrider ó vänder hon sig ó små gråter i ett sovande tillstånd?....

Hjälp?! va händer?....från att sova från 20:00- 09:00
    till detta?

• Svar på tråden Hjälp!!.....6 månader, vaknar upp och skriker hysteriskt?
  • grodigrodi

Det är inte ovanligt att de kan ha en fas kring sex månader när de sover sämre, drömmer mycket och slänger sig fram och tillbaka i sängen som du beskriver.

• Juuiz

Hej, vår kille var likadan här för några dagar sedan.. Det höll i sig 4 kvällar tror jag. (han fyller 6mån på onsdag)
    Bra e ju ialla fall att d går förbi d me ;) Hoppas d lättar för er me snaart. För övrigt så gjorde vi också som ni, plockade upp honom då han grät ordentligt.. han behövde nog få lite närhet då.

• babie

Hej!
    Har oxå en dotter på 6 månader... Hon har sovit superbra framtills för någon vecka sen, hon vaknar oftast omkring 23.30 och är ibland ledsen...

Jag har läst lite om nattskräck, är inte så hemskt som det låter... men det betyder iaf att barnet inte är helt vaket när dessa skrikattacker kommer, så att lugna är jättesvårt... sen vid den här åldern är det mycket som händer och det gör att barnet blir lätt oroligt..

http://se.babycenter.com/baby/sleep/wakinginnightexpert/
    Länkar över lite där du kan läsa :)
    Denna sida i sej är superbra.. Jag får ett mail omkring varje vecka med olika råd och tips för barn i just den ålder som min dotter befinner sig i...

Lycka till!! Glad
    //Tess

Felicia- Mitt Allt!
  • Ängla87

Vi hade det EXAKT likadant, förutom att våran son sov från 22-10. Sen helt plötsligt började han gallskrika när man la honom i sängen och blev bara tyst om man tog upp honom. Han kunde även vakna mitt i natten, vilket han aldrig gjort förut. Men nu för några dagar sen märkte jag 2st tänder på väg upp i underkäken. Nu när dem är uppe lite mer sover han bättre. Så för oss handlade det bara om dem första tänderna... :)

• sammetrocker

Så skönt att höra att det är fler barn som börjat vakna på det sättet på kvällarna! Förra vecka (min son är 6,5 månad) vaknade han nästan prick kl 23.00, varje kväll! Var nästan omöjlig att söva om. Men då är det "normalt" då!

• sandy123

ååå, min dotter är lika dan! Såå jobbigt! Dessutom har hon gjort detta i säkert en månad nu... Hon somnade själv i sin säng tidigare, nu är det bara stök med läggningen. Försöker hålla mig till rutiner men det "går inte".

Hoppas att fasen snart är över...

• sammetrocker
    sandy123 skrev 2008-12-01 22:09:51 följande:
    ååå, min dotter är lika dan! Såå jobbigt! Dessutom har hon gjort detta i säkert en månad nu... Hon somnade själv i sin säng tidigare, nu är det bara stök med läggningen. Försöker hålla mig till rutiner men det "går inte". Hoppas att fasen snart är över...
    Precis! Jag upplever att läggningen blir svårare, och han sover sämre ju äldre han blir. Dom första 4 månaderna som han som en prins i sin egen säng. Bara att lägga ner honom, så somnade han själv, och sov nästan hela natten. Håller med om att det är svårt att vara konsekvent mot dom små liven...
  • Mamma Maj08

Tror det börjar vända nu....ikväll vid nattning vakna hon bara en gång....hon fick komma upp ur sängen...fick massa pussar ó kramar sen la jag henne igen ó då somna hon på stört....*wii*...

Svar på tråden Hjälp!!.....6 månader, vaknar upp och skriker hysteriskt?