Emmaljunga Twin City Cross
Hej!!!
Undrar lite vad ni har för erfarenheter av Emmaljungas syskon vagn (Twin city cross)?
Fördelar/ Nackdelar?
Vilken vagn rekomenderar ni för syskon?
Hej!!!
Undrar lite vad ni har för erfarenheter av Emmaljungas syskon vagn (Twin city cross)?
Fördelar/ Nackdelar?
Vilken vagn rekomenderar ni för syskon?
jag har hört många som tycker emmaljunga är tunga vagnar! själv har jag funderingar på en brio double wave
Hej!
Hade Emmaljunga Twin City Cross till mina tvillingkillar och var supernöjd. Den är stabil och rejäl och fungerar bra när man kör i lite terräng såväl som på plan mark. Vi hade däck som man inte behövde pumpa (minns inte om de ingick eller ej), de var väldigt bra svikt i trots det och det var väldigt skönt att inte behöva oroa sig för punktering. Ett plus är att man kan ha barnen både framåtvända och bakåtvända. Något som var mindre bra när barnen blev lite större var att det inte finns någon skiljevägg mellan sätena vilket gjorde att de gärna "fäktades" och kände varandra i ansiktet eller drog varandra i håret när de var runt halvåret.
Ytterligare ett plus är att ryggstödet har många olika nivåer, dvs allt från liggläge till rakt upp, barnen kan sitta upprätt eller ligga lite bakåtlutade - och det är såklart delbart säte så ett barn kan ligga och ett barn sitta. Att jag påpekar detta är egentligen mest för att jag jämför med den Urban Jungle som jag har numera när barnen är lite större, där jag tycker att problemet är just att de aldrig kan sitta upprätt utan alltid sitter lite bakåtlutade. Där är ju dock skiljeväggen mellan sätena ett plus. Men där kan man å andra sidan bara ha barnen framåtvända from att båda kan sitta framåt.
jag förstår naturligtvis att det skiljer sig något i behov när man har ett äldre och ett yngre syskon men jag hoppas att jag lyft fram några av för- och nackdelarna!
Lycka till!
Hej
Funderar på en likadan vagn du vill ha.Har alltid haft emmaljunga men aldrig en tvillingvagn som vi blir tvungna till nu när bebis nummer 3 ska komma.
Jag tycker att Emmaljungan inte ser så stor och bylsig ut som de andra duo wlker och UJ tex.
Vill kunna se båda mina barn framåtvända mot mig!
Det blir nopg en sån igen...jag har alltid kännt mig nöjd med den.
har kikat på -09ans modell och den är jättesmidig att få in i bilen, trots att jag inte kör kombi! den väger inte särkilt mycket och ser bara fördelar med den eftersom den är vändbar och lättkörd både på knöliga underlag och på plant underlag!
Jag tittar mycket på syskonvagnar nu. Det som är en ganska stor och avgörande skillnad för oss är att t.ex. brios double wave kan man vinkla över handtaget så barnen kan sitta framåtvända, vilket man inte kan på emmaljungas twin city cross vad jag förstår.
nynne
men det kan man på EL Cerox om man gärna vill ha en emmaljunga.
Jag har tänkt köpa en cerox, mest för att den har svängbara framhjul, känner att jag vill att det ska vara smidigt att styra en så stor vagn. Har en citycross singel sen innan och den e super. Generellt sett tycker jag Brios vagnar verkar betydligt tyngre och hårdare i fjädringen än EL, inbillning kanske? Det r en djungel det här med vagnar...
mamalo: Det kan nog stämma. Jag har inte varit o känt på nya syskonvagnar. Vi har en brio nova som blivit väldigt mycket gungigare i fjädringen sen vi började använda den.
Tilläggas skall väl att vi kommer att använda en gammal ful twinette som vi ärvt :D