• dlmnka

Kan diarre vara ett tecken på tidig graviditet

Jag och min kille försöker skaffa barn, den 21 hade jag ägglossning och jag hoppas på att ha blivit befruktad den 22 Nov. Ungefär 5 dagar efter ägglossningen började jag få diarre, och har haft det sen dess varje dag (ovanligt för mig) Den är värst på morgonen men kan även komma efter att jag har ätit. För övrigt har jag inga specifika sympton, förutom att jag är väldigt trött och känslig (inget ovanligt där)

Snälla kan någon som är gravid eller har varit gravid säga om ni har upplevt detsamma?

Tacksam för alla inlägg!

BIM är beräknat 8 Dec.

• Svar på tråden Kan diarre vara ett tecken på tidig graviditet
  • gutegirl

Det skulle ju kunna vara så, och nu spekulerar jag hej vilt här, att du helt enkelt åkt på någon form av envis tarmbakterie som gör att du har någon form av magsjuka som i sin tur gör att du har diarré. Kanske.

www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • Dora

Tror nog inte att diarré och graviditet har något samband. Men hoppas du är gravid iallafall! Och kolla upp vad diarrén beror på.

• dlmnka

Ni har säkert rätt, men har läst att hormonerna kan påverka tarmarna, så att man antingen blir förstoppad eller får diarre. Jaja... jag får väl bara vänta och se...
    Men tack för svaren iallafall! Har ni barn eller?

• DCLXVI

JAVISST!

Diarre kan även vara tecken på:
    - magsjuka
    - salmonella
    - förstoppning (konstigt nog)
    - tarminfektion
    - clostridier (tarmbakterier)
    - glutenintolerans
    - matförgiftning
    - stress

osv osv....

I slutet av en graviditet kan det förekomma, du kanske har BF snart?

If you´re 555, I am 666... vanligjavlablogg.blogspot.com/
  • gutegirl

JAg väntar mitt fjärde.

dlmnka skrev 2008-12-01 22:16:53 följande:
    Ni har säkert rätt, men har läst att hormonerna kan påverka tarmarna, så att man antingen blir förstoppad eller får diarre. Jaja... jag får väl bara vänta och se... Men tack för svaren iallafall! Har ni barn eller?
  • dlmnka

Gutegirl- Oj, då har vi en tjej i tråden som vet vad hon snackar om! Hur långt gången är du? Vad har/hade du för symptom?

DCLXVI - tack för svaret, men nej, jag är inte i närheten av min BF, vet inte ens om jag är gravid ännu...

• gutegirl

JAg är i vecka 17 och har haft de vanliga besvären i början med illamående och trötthet och ömma bröst. DOck ingen diarré.

dlmnka skrev 2008-12-01 22:24:13 följande:
    Gutegirl- Oj, då har vi en tjej i tråden som vet vad hon snackar om! Hur långt gången är du? Vad har/hade du för symptom? DCLXVI - tack för svaret, men nej, jag är inte i närheten av min BF, vet inte ens om jag är gravid ännu...
  • Jen nifer

jag kan få de ibland när mensen ska komma :)

• MLT

Diarré är absolut inget tecken på graviditet och ett av ovanstående inlägg var ett väldigt ironiskt inlägg, antagligen pga att många här på fl vill få allt de känner i kroppen till att vara ett gravsymptom.

Men det betyder ju heller inte att du inte är gravid, hoppas du får plus om en vecka :)

• gutegirl

Diarré eller lös mage?

Jen nifer skrev 2008-12-01 22:57:29 följande:
    jag kan få de ibland när mensen ska komma :)
Svar på tråden Kan diarre vara ett tecken på tidig graviditet