• Lilla Jag

Lyckad IVF, och nu FET från samma "kull". Någon med erfarenhet?

Hej!

Har fem eskimoer som vi tänkte pröva efter jul. har fått en klump i magen nu då vi lyckades på första försöket och dessutom fick fem embryon till. Jag tycker nämligen att vi hade en himla tur (trots att man kämpat 3-4 år innan). Är så rädd för att misslyckas, har ju inte gjort det i samband med IVF.

Som överskriften säger finns det någon som gjort FET på samma "kull" som ni blivit gravida av tidigare, och hur blev resultatet?

• Svar på tråden Lyckad IVF, och nu FET från samma "kull". Någon med erfarenhet?
  • Bispan

Vi gjorde IVF våren 2006. Vi fick ut 8 ägg, 7 befruktades och två överlevde långtidsodling. Vi fick tillbaka 1 och det ligger just nu och sover. Det andra frystes in. Efter att ha försökt bli gravida på naturlig väg igen utan att lyckas bestämde vi oss för att försöka tina upp vårt enda kvarvarande ägg. Det lyckades och jag är nu gravid i vecka 12+5.

När jag tänker på det kan jag knappt tro att vi kan ha haft sådan lycka och tur!!!

Sen ska naturligtvis allt gå bra hela vägen.. men så är det ju alltid.

Lycka till!!

• EHel

Vi har gjort två fulla IVF:er. Det första blev ma, och fyra till frysen. Det andra blev vår son, och åtta till frysen.

Nu när vi börjat syskonförsöken har vi ett misslyckat från vår sons "kull", ett försök från den första kullen (långtidsodlade) där ingen överlevde upptiningen. Nu ruvar jag från vår sons "kull" igen. Vi hoppas på en riktigt bra julklapp!!

Svar på tråden Lyckad IVF, och nu FET från samma "kull". Någon med erfarenhet?