• Anonym (besviken)

ovän med min bästa kompis för en riktig skitsak! :(

vet inte riktigt vart jag ska börja. hela den här historien är så fruktansvärt komplicerad.. jag försöker fatta mig kort:

jag och min bästa kompis är ovänner pga av en riktig skitsak. men allt är hennes fel. jag skyller absolut inte ifrån mig, allt är verkligen hennes fel.

hon har sårat mig och betett sig fruktansvärt barnsligt och elakt mot mig. jag känner henne såpas väl så jag vet hur hon fungerar. hon är väldigt stolt av sig, kan verkligen inte säga förlåt när hon sårat ngn osv.. hon är väldigt "tuff" av sig och det är inte ovanligt att hon skämtar på andras bekostnad.

jag kan inte skriva här exakt vad hon gjort, ifall hon skulle kunna läsa det, men jag slår vad om att alla som läser detta skulle reagerat som jag gjort.

kort efter vi blivit ovänner var jag totalsårad och ledsen. hon ringde mig upp till 10 ggr om dagen men jag varken orkade eller ville svara för just då ville jag inte prata med henne eller ens veta av henne. hon ringde inte för att säga förlåt, för på mitt telefonsvar hade hon pratat in en massa meddelanden då hon sa saker som "du är så jävla barnslig som nte svarar" "vad har jag gjort DIG" "jag har inte gjort ngt fel" osv osv osv...

då jag inte svarat fick jag ett jätteotrevligt mail av henne då hon skrev att JAG är barnslig, och att hon är besviken på mig för att jag inte svarat när hon ringt osv osv. hon hänger dessutom ut mig på diverse sidor hon är medlem på där hon skriver att hon är besviken på mig, att det är mit fel osv..

jag har ist för att spotta ur mig massa skit i ren agression valt att ignorera henne. jag behöver tid att smälta det som hänt och höra av mig när jag känner mig redo för det.
    gör jag fel?

hon förstår verkligen inte att jag behöver tid, utan skickar massa sms och ringer mig hela tiden, vilket jag tkr gör det hela värre.

hur hade ni gjort?

• Svar på tråden ovän med min bästa kompis för en riktig skitsak! :(
  • Jessisca

om du inte tar kontakt med henne för att förklara att du behöver andrum ett tag och att du tar kontakt med henne igen när du är redo, så kan du inte förvänta dig att hon förstår det heller. I övrigt kan du inte göra så mycket mer än att låta bli att läsa sms/mail så länge. Men du måste göra klart för henne vart du står just nu.

• Anonym

hon har tappat kontrollen över dig och är rädd att förlora dig så länge du håller på så här så värre blir hon. så säg hur du känner så hon kan bli lugn inombords.

• idaha

men om du tycker det är en skit sak, varför tar du så illa upp och inte svarar när hon ringer?

• Anonym

Ni kommer säkert att bli vänner snart. Men låt de ta sin tid. Men när ni är vänner gäller det för dig att försöka förklara för henne hur du känner. De kommer inte gå in i hennes hjärnna under den tid ni är ovänner eftersom hon anser sig vara oskyldig.

Så mitt råd är att berätta hur du känner och att du blir sårad när hon behandlar dig som hon gör. När ni är vänner.

• Anonym

svårt att ge råd när man inte vet vad det gäller, men ja, jag tycker du borde pratat med henne, låter som om hon blev frustrerad över att du "gömde dig", så där har du en del i skulden även om det var hon som gjorde fel från början.

• Anonym (Vänner?)

Om hon hänger ut dig på internet m.m., är hon då verkligen en god vän? Vad bygger denna vänskap på? Tycker du ska ta dig en funderare...

Svar på tråden ovän med min bästa kompis för en riktig skitsak! :(