• Anonym (anhörig)

Alkoholfri glögg?

Jag är på jakt efter helt alkoholfri glögg. Min sambo är fd missbrukare och dricker inte alkohol. Den glögg vi hittat var Blossas lättglögg och den innehåller ändå 2,2 % alkohol. Vet någon något annan märke på glögg som helt saknar alkohol?

• Svar på tråden Alkoholfri glögg?
  • raspberryrevolution

Saturnus glögg i affären är helt alkoholfri.

• raspberryrevolution
    raspberryrevolution skrev 2008-12-02 10:19:50 följande:
    Saturnus glögg i affären är helt alkoholfri.
    men blanda inte ut den med så mycket vatten som det står på flaskan, då smakar det blask, brukar ta 50/50 så blir det gott
  • Sencha

Det brukar finnas från små lokala musterier och liknande.

Här är några från Joarsbo: info2.krav.biz/produktlista08/produkterKonsument.asp%28%28chProductName+like+%27%25gl%F6gg%25%27+or+chProductBrand+like+%27%25gl%F6gg%25%27%29%29
    Jag tror att Sövde musteri i Skåne har.
    Kolla gårdsbutiker och liknande.

• Anonym (anhörig)

Åhh, tack så mycket. Jag ska ut och leta Saturnus glögg. Den finns alltså på t ex Ica och Coop?

• raspberryrevolution

Anonym (anhörig) skrev 2008-12-02 10:32:12 följande:

Åhh, tack så mycket. Jag ska ut och leta Saturnus glögg. Den finns alltså på t ex Ica och Coop?
    yesbox, en skäggig tomte på framsidan. lycka till.
  • Lady Gaga

det finns en på willys som är i tetrapack.

Bättre bly än illa fäkta
  • Anonym

Men även om du har glögg med alkohol i så är det ju bara att koka den - då kokar ju alkoholen bort...men ha inte något lock på...

• raspberryrevolution
    Anonym skrev 2008-12-02 10:48:48 följande:
    Men även om du har glögg med alkohol i så är det ju bara att koka den - då kokar ju alkoholen bort...men ha inte något lock på...
    men då måste man koka den ganska länge för att vara säker på att all alkohol försvinner. det räcker inte bara att koka upp den.
  • Morbid Mistress

paradoxalt nog så finns de flesta alkoholfria glöggerna på systembolaget.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • mewe

När jag var gravid för två jular sedan köpte jag Saturnus men jag tyckte inte att det var något som kunde vara ett alternativ till riktig glögg. Jättebesviken! I år när jag är gravid igen så har jag köpt God Jul Glögg som är supergod! Smakar precis som vanlig lättglögg. Köpte den på Coop så jag antar att den finns i de flesta butiker. Dessutom så skänks 1 kr/flaska till Rädda Barnen, tror jag att det var.

• Nonica

Ica har en engen som jag tycker är helt ok. Jag tror att Tindra även har alkoholfria. Jag brukar inte tycka att det är några problem att hitta alkoholfri glögg i vanlig butik så här års...

• mewe

Just det, tror att jag läst att även Systembolaget säljer God Jul glöggen.

• Mossagti

Svenskt mathantverk har många olika sorters glögg som är helt alkoholfria, bl a en hjortronglögg som är mycket god.

Kolla in www.matantverket.com för kontaktinfo om var deras återförsäljare finns. Är det i Sthlm vet jag flera ställen som har deras produkter.

• raspberryrevolution
    mewe skrev 2008-12-02 10:52:15 följande:
    När jag var gravid för två jular sedan köpte jag Saturnus men jag tyckte inte att det var något som kunde vara ett alternativ till riktig glögg. Jättebesviken! I år när jag är gravid igen så har jag köpt God Jul Glögg som är supergod! Smakar precis som vanlig lättglögg. Köpte den på Coop så jag antar att den finns i de flesta butiker. Dessutom så skänks 1 kr/flaska till Rädda Barnen, tror jag att det var.
    haha, verkar bara vara jag som tycker Saturnus glögg är den godaste som finns, dricker aldrig någon annan
  • Anonym (anhörig)
    Anonym skrev 2008-12-02 10:48:48 följande:
    Jo jag vet, men det är inte ett alternativ att hoppas att all alkohol har kokat bort. Tack ändå!
  • Mossagti
    Kommandomamman skrev 2008-12-02 10:53:39 följande:
    Svenskt mathantverk har många olika sorters glögg som är helt alkoholfria, bl a en hjortronglögg som är mycket god. Kolla in www.matantverket.com för kontaktinfo om var deras återförsäljare finns. Är det i Sthlm vet jag flera ställen som har deras produkter.
    Fel länk såklart...

www.mathantverket.com
Svar på tråden Alkoholfri glögg?