• Arcane

DNA test, pappan i annat (korrumperat) land

Vart vänder man sig om man vill få till ett dna test för att säkerställa faderskap?

• Svar på tråden DNA test, pappan i annat (korrumperat) land
  • Arcane

Någon som vet eller har någon fundering? Har sett att man kan köpa DNA test på nätet men eftersom pappa finns i ett annat land, ett land där det säkert är lätt att fiffla med ett test...

• L i n n

Gå via familjerätten och ambassaden i landet.
    Det står alltså ingen på faderskapet i nuläget?

• Arcane

Nej, det står ingenting därför att han inte tror på att han är pappan... Kanske kan kolla med deras ambassad här i Sverige? hm..Kommer inte fram på familjerätten just nu, annars borde det ju vara där ja.

• L i n n

Då SKA du gå via familjerätten för att fastställa faderskapet.
    De sköter sedan allt och svenska ambassaden i landet han befinner sej i kommer kontakta honom för att komma dit för ett DNA-test.

• Arcane

Det jobbiga är ju att jag måste ta kontakt med ambassaden där och där pratar det ett annat språk som jag inte är så haj på men de kanske har svensktalande där? Jag har verkligen ingen aning om sånt här...

• L i n n

Nej, du behöver ingenting!
    Du går till familjerätten så sköter de all kontakt. Och på svenska ambassaden pratar dom svenska

Vilken land bor han i?

Såg att barnet var 4 år ungefär, har ni itne försökt fastställa faderskapat tidigare?

• Arcane

Hehe ja det gör de förstås...kanske skulle ringa dit med en gång då.

Det är inte dotterns pappa det handlar om, utan min! Han bor på Trinidad/Tobago

• L i n n

Oj, jag förstår.
    Då kanske det är en annan sak, vet faktiskt inte hur man går tillväga då. Men du kan ju alltid börja hos familjerätten och se vad dom har att säga.

• Arcane

Ja, jag vet...det är lite annorlunda. Jag får göra det, tack för hjälpen

• Kloss

Då får vi hoppas att han gör det frivillgt annars är det nog inte möjligt.

Svar på tråden DNA test, pappan i annat (korrumperat) land