• COTTA

Efterrätt med päron och after eight i ugnen!

Nån som vet hur man gör den efterrätten?
    Har bara hört att det är något med päronhalvor och after egiht i ugnen och tyckte att det lät så himmla gott men jag vet inte om det är allt eller hur man gör den.
    Kram på er .

• Svar på tråden Efterrätt med päron och after eight i ugnen!
  • raspberryrevolution

ta konserverade päronhalvor och lägger på en plåt, och lägg på after eight och ta ut ur ugnen när chokladen börjat smälta, klart! servera med glass el grädde

• Ericaste

Jag brukar bara lägga en After Eight på varje päronhalva och ställa in i ugnen...
    Sen serverar jag med glass eller grädde.

• Nyfiken gul

konserverade päron läggs i en ugnsfast form. Ta lite av spadet i botten så fastnar inte päronen.

lägg på plattor med after eight enligt önskad mängd.

in i ugnen tills chokladen smält och päronen är varma.

serveras direkt med vaniljglass och/eller vispad grädde.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Ulle73

Oj, det var längesedan..

Jag köpte päronhalvor på burk, la på en aftereight. Kommer inte ihåg exakt vilken ungstemperatur.. men prova på 150 grader till chokladen smälter.

Någon annan kanske har mer exakt beskrivning.

• Breysil

Jag TROR att du ska ha konserverade päronhalvor och sedan lägger du After egiht på päronen. Tror att de bara ska värmas upp så att chokladen smälter. Någon annan som vet bättre?

Hur gott som helst i alla fall =)

• COTTA

Åhh, vad snabba svar ni är helt underbara!
    Tack snälla ni alla för era svar .

• TinaElisabeth

*asg* Det är så underbart med Familjeliv! På 5 min finns det 5 beskrivningar av hur man gör päronhalvor med after eight!

Mitt tips är att skiva päronhalvorna och lägga ut i en ugnsform och lägga på chokladen. Då blir dte mer choklad! Svårt att lägga på mycket annars! =)

• COTTA

Eller hur . Man blir så glad! .

Svar på tråden Efterrätt med päron och after eight i ugnen!