• skånetös78

Har era barn blivit hjälpta av Dr Brown´s flaskor?

Jag ger min dotter nan i en vanlig flaska som är köpt på apoteket. Det verkar som hon får väldig magknip när hon ätit litegrann, hon gnäller och spänner sig och ibland vrålskriker hon till nån sekund. Kan detta bero på att hon sväljer luft? Vi funderar på att prova Dr brown men vill gärna ha lite erfarenheter först..Vi har provat att rapa henne några gånger under varje mål men det verkar inte hjälpa så mycket!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Svar på tråden Har era barn blivit hjälpta av Dr Brown´s flaskor?
  • Vår stora lillbebis

Hej!

Vår son är 4 månader nu och vi började med Dr brown ganska tidigt då vi verkligen hörde hur han drog i sig luft och det blev liksom baksug i flaskan när han släppte nappen(vi hade Avent flaskor). Han hade dock ganska ofta ont i magen trots Dr brown så vi började med Sempers magdroppar och de hjälpte honom mycket. Nu vet jag inte hur gammal er dotter är men det är många bebisar som har magknip i början...
    Finns ju flaskan "Mam ultivent" också som säljs på vanliga mataffärer som också ska minska luft i magen om ni vill prova en billigare variant.
    Lycka till!

• skånetös78
    ahn skrev 2008-12-03 17:39:41 följande:
    Hej!Vår son är 4 månader nu och vi började med Dr brown ganska tidigt då vi verkligen hörde hur han drog i sig luft och det blev liksom baksug i flaskan när han släppte nappen(vi hade Avent flaskor). Han hade dock ganska ofta ont i magen trots Dr brown så vi började med Sempers magdroppar och de hjälpte honom mycket. Nu vet jag inte hur gammal er dotter är men det är många bebisar som har magknip i början...Finns ju flaskan "Mam ultivent" också som säljs på vanliga mataffärer som också ska minska luft i magen om ni vill prova en billigare variant.Lycka till!
    Tack för svaret! Jag köpte sempers magdroppar igår så idag har vi kört igång med dessa. Hur lång tid tog det innan ni började se effekt av dessa droppar? Vår dotter är 4 veckor på fredag och jag tror också att hon sväljer mycket luft eftersom det blir baksug i hennes flaska när hon äter för fort, ska nog ge Dr Brown ett försök och hoppas det kan hjälpa i kombination med dropparna!
  • Vår stora lillbebis

Vår bvc sköterska sa att vi skulle räkna med en dryg vecka för dropparna att verka men jag tyckte att efter några dagar började han bajsa regelbundet osv.... men vår son hade en mild form av kolik i början så han skrek mycket på kvällarna, det slutade när han var ca 3 månader så nu funderar vi på att sluta med dropparna och se hur det går.

• Wembi

Vi kör dr Brown, har gjort det från början, sonen är 2 mån. Jag gillar dom, lite meckiga att diska, men det är alla anti-kolikflaskor.

testade mam ultivent, bra att dricka ur men svår att ha i vattenbad eftersom den har en extragrej där nere.

Jämförde priser sist jag var på babyland och drBrowns flaskor är inte dyrast.
    Vi gillar mest de som heter wide-neck, typ 180:- för 2st.
    Lycka till!

• pussgurkan86

ska man diska flaskan och delar med diskmedel eller räcker det med att spola varmt vatten på alla delar?? alla bakterier går bort i varmt vatten ju.

• skånetös78
    pussgurkan86 skrev 2008-12-05 15:55:46 följande:
    ska man diska flaskan och delar med diskmedel eller räcker det med att spola varmt vatten på alla delar?? alla bakterier går bort i varmt vatten ju.
    Fast de flesta bakterier dör nog inte förrän vid kokpunkten så man måste nog koka emellanåt..
  • pussgurkan86

ja jag läste i innehållsförteckningen och jag kokade alla delar i ett par minuter innan jag använde den.

• Wembi

JAg har 4 bra flaskor (drbrown) och 2 reservflaskor (mam ultivent). Efter varje användning sköljer jag flaskorna i kallt vatten, sedan diskar jag i varmt vatten med diskmedel alla använda flaskor en gång om dagen. Kokar napparna ca varannan dag. bakterier dör inte förän vid kokning. ibland kör jag hela flaskorna (utom napparna) i diskmaskinen.

• Saramalia

jag har köpt Dr Brown och tänkte börja använda dem till NAN.
    men måste man verkligen koka ALLA delar? eller ska man bara diska dem?

sedan undrar jag om någon hört samma som mig; att man endast behöver använda semper dropparna tills de är 3 månader efter det ska bebisen tydligen klara av sin mage på egen hand?

• pussgurkan86

Saramalia: bvc sköterskan sa till mig att köpa Nan 1 till min 9 dagars bebis eftersom hon har gått ner mer i vikt. Ang. dr browns nappflaska så koka alla delar så alla bakterier försvinner. Sedan efter användning så spolar jag bara varmt vatten på alla delar så inga rester finns kvar. Kokar delarna varann dag också.

Svar på tråden Har era barn blivit hjälpta av Dr Brown´s flaskor?