Kalla matlådor
Min man har inte tillgång till micro på sitt jobb så han brukar äta ute. Men nu har vi dåligt med pengar så han måste börja ta med sig mat. Önskar tips på matlådor som kan ätas kalla.
Min man har inte tillgång till micro på sitt jobb så han brukar äta ute. Men nu har vi dåligt med pengar så han måste börja ta med sig mat. Önskar tips på matlådor som kan ätas kalla.
Pastasallad, matigare mackor ex sub med kycklingröra eller liknande.
Kassler och en egengjord potatissallad.
Vissa pajer kan vara goda även kalla.
Kall pasta sallad, kallskuret och potatissallad (du kan ju gora potatissalladen sjalv sa kostar det inte mkt) smorgasar etc.. soppa i termos
Är i samma situation nästan året runt
Så när jag tröttnar på matiga mackor och pastasallder så använder jag termosen till varmkorv och soppor
Jag vill så här års gärna ha varm mat eftersom jag jobbar utomhus. Ska även införskaffa mig en riktig mattermos så jag kan äta gårdagen middag varm.
Vet du var man kan köpa en bra mattermos?
Leone i Västerås skrev 2008-12-02 17:01:16 följande:
Tja, Coop Forum och Ica Maxi brukar ha, och sen är det ju sportaffärer, Clas Ohlsson & Järnia tex.
Vi har en jättebra från Järnia som rymmer 12 dl och kostade 170:- tror jag.
Ok. tack Ska ta tag i detta nu för jag är redigt trött på mackor och pastasallader
Förlåt TS om jag använder din tråd lite grann
Leone i Västerås skrev 2008-12-02 17:11:04 följande:
Kan även tänka mig att friluftsbutiker, typ Naturkompaniet har!
Ingen fara Karlsson. Jag har också undrat över var man köper sån termos.
Det är lätt att tänka att man ska göra mackor och sallader till lunch men så står man där och ska laga det och har noll fantasi. Det slutar alltid med pastasallad med grillad kyckling och typ ost/leverpastej mackor och det är ju dötrist i längden. Därför tänkte jag på mer specifika recept. Om någon har det blir jag glad!
Hej igen! Här får du några fler tips av mig
Pannkakor är helt ok. att äta kalla.
Keso och avacado körde jag på ett tag tills jag tröttnade på det.
Pannbiff på mackorna är väldigt matigt och gott.
Soppor i termosar kan man ju antingen köpa färdiga och bara värma eller koka egna. Köttfärssoppa tex supergott.
Rissallad med tonfisk, rödlök, majs, ärtor och kokt ägg med någon god dressing är gott när man tröttnat på pastasallader.