• Anonym (blekt....)

HJÄLP!! Vill gå från nugjord kall (beige) blond till varm (honung/guld) blond - tips på märken??

Har just varit hos frisören o gått från brunhårig till blond men det blev en kall - beige, nästan lite vit-aktig blond och det funkar INTE med min varma hudton! Jag ser hemsk ut!! Urtvättad! Nu vill jag fixa det hemma... jag vill värma upp tonen till honung/guld/bärnsten... men HUR?? Nån som har tips? Vad händer om man tar i honungsblond-blekning i redan blekt hår; blir det gulare då eller blir det ljusare? (Totalt sönderblekt) ELler ska man ta typ 'bärnsten'?? MKT TACKAM FÖR AKUT HJÄLP!!! Ha de' gott!

• Svar på tråden HJÄLP!! Vill gå från nugjord kall (beige) blond till varm (honung/guld) blond - tips på märken??
  • Anonym

Jag skulle gått tillbaka till frisören och tala om att jag inte var nöjd så hon får göra om de.

• meic

gå tillbaka och säg som det är så kan de fixa det, du ska inte greja med det själv.

• Anonym

Men du kan köpa silverschampo under tiden, det gör det lite glansigare.
    Eller så finns det på vissa frisörer en slags balsam/inpackning som har lite färg i sig. Nutri color creme (Revlon professonal) jag har nr 1003 den är lite guldig....

Fast du måste gå tillbaka! Ring nu!

• Anonym
    Svar på #4
    ska sitta i 3 minuter...kolla om det finns att köpa där du bor eller om du måste beställa.
  • Anonym (blekt....)

Hej igen! Tack f svar! Jo, jag sa redan innan jag lämnade frisören att jag ej var nöjd, och det de erbjuder är en toning för att värma upp det. Men jag tycker det är lite pinsamt att gå dit igen... Fånigt av mig, jag vet! Dessutom är det ett himla jox att få barnvakt! (jo, så illa är det!!:) Jag har provat Revlon nr 1003 förut (Varit ute för samma sak hos en annan frissa) o den var bra på många sätt men hjälpte inte upp till den guldiga nivå jag söker... (Mitt hår är vid det här laget väldigt poröst; svårt få pigment att sitta...)

Någon som provat att färga eller ta blondering för att värma kallblont hår?

• Anonym

om du blonderar blir det bara ljusare så det ska du inte göra, du måste tillsätta pigment och om det nu är nyblonderat så är risken stor att du får fel färg. om de har erbjudit dig att komma tillbaka så gör det, du kanske kan få med din toningen hem? många säljer ju sånt med så slipper du barnvakts problemet.
    om du färgar så kan det bli heeeelt fel och då måste du ändå till frissan och då kommer du få pröjsa för det.

• Anonym

Kanske en konstig fråga, men varför färgade du inte blonda slingor istället för blekning?
    Det blir ju alltid så där.

• Anonym (blekt....)

Tack f svar! Nr 7: bra förslag. Kanske kan ta med toningen hem.
    Nr. 8: jo, det var faktiskt slingor! MEn de blev liksom heltäckande; det ser ej slingat utan helblekt ut... :(

Svar på tråden HJÄLP!! Vill gå från nugjord kall (beige) blond till varm (honung/guld) blond - tips på märken??