• Sabre135

Bästa namnlapparna?

Sonen börjar på dagis i januari och gissar att vi måste/bör namna kläder som han ska ha då. Man kommer ju ihåg de där hemska, vassa, namnlapparna man hade själv när man var liten. Så är det någon som har ett bra tips på bra namnlappar som är lätta att sätta dit och inte skaver?

• Svar på tråden Bästa namnlapparna?
  • ElinOlsson

Eller en textilpenna och skriv på de lapparna som redan finns. Så har jag gjort

• BetongMorsa

Ja textilpenna är hellre att rekommendera. går mkt fortare o namna o inget som riskerar att klia

• Sabre135
    ElinOlsson skrev 2008-12-02 18:35:51 följande:
    Eller en textilpenna och skriv på de lapparna som redan finns. Så har jag gjort
    Fast sonen har ett namn på 9 bokstäver. Tänker att det blir svårt att få dit det läsligt med en penna. Lapparna på kläderna är ju inte gigantiska direkt.
  • ElinOlsson
    Sabre135 skrev 2008-12-02 18:48:35 följande:
    Fast sonen har ett namn på 9 bokstäver. Tänker att det blir svårt att få dit det läsligt med en penna. Lapparna på kläderna är ju inte gigantiska direkt.
    Initialer kanske? Jag ahr skrivit vårt efternamn som är rätt ovanligt - det har 7 bokstäver, sen har jag plitat ner telenr om det fått plats.
Svar på tråden Bästa namnlapparna?