• Amelie

Manduca bärsele

Finns det någon som har använt Manduca bärsele? Vad är fördelarna/nackdelarna och för vilka åldrar lämpar sig denna sele bäst? Jag är ofta ensam, så jag måste kunna sätta i och ta ur barnet själv.

• Svar på tråden Manduca bärsele
  • MajaMaria79

Jag har en sådan. Man lär sig ganska fort att ta i och ur barnet själv. Vi knäpper inte upp axelremmarna mellan gångerna utan spänner ut dem, stoppar i barnet och spänner åt. Då är det enkelt fast man är ensam.

Vi har haft vår sedan Tyra var 3 veckor och använder den fortfarande ofta. Nu är hon 5 månader. Jag kan tycka att det är lite synd att man inte kan bära barnet framåtvänd. Men då är nog tanken att man ska bära på höften istället, jag har inte riktigt klurat ut det än då det precis blivit aktuellt.

Så småningom ska man kunna bära på ryggen i manducan också, men så långt har vi inte kommit. Det innebär ju dock att selen har en lång användningstid.

• Flickan och kråkan

Har en manduca och vi bär bara eftersom vår pojke alltid vagnvägrat. Drygt 11 månader har det blivit nu. Har bara positiva erfarenheter.

• Blackwinged

Jag har haft manducan sen dottern var 1 månad ca & jag ser bara fördelar med den, inga nackdelar alls. Jag har aldrig haft problem med att sätta i/ta ur själv. Man kan använda den från födseln med babyinlägget.

Svar på tråden Manduca bärsele