• Dee Why

Erfarenheter av Itrim sökes!!!

Någon som går på Itrim?
    Jag har hört att det kostar 900 kr/mån (eller nåt) och att man binder upp sig på 1 år. Stämmer detta? Hittar inga prisuppgifter på hemsidan.
    Funkar det?
    Jag vill veta allt. Både för och emot.

Måste göra nåt NU och klarar det inte på egen hand. Verkar som Itrim kan vara nåt för mig. Eller??

Kom gärna med alla erfarenheter och åsikter!

Tack på förhand

• Svar på tråden Erfarenheter av Itrim sökes!!!
  • Maria40

Har ingen egen erfarenhet men en kollega till mig vägde en bra bit över 100 och gick med i itrim. För oss runtomkring verkade det som en "hård kur" (periodvis åt hon bara gurka & pulver) men hon rasade i vikt.

Hon tyckte det var jättebra, det ingick obligatorisk gympa & samtal varje vecka. Det är ju inte lätt att gå och gympa när man är stor annars.

Jag skulle själv vara beredd att testa itrim om det fanns närmare där jag bor.

Nackdel, tror jag kan vara att (om jag kommer ihåg rätt) så band man upp sig för ett visst antal månader när man började och eftersom man ska gå både på gympa & gruppsamtal så går låser man upp några kvällar (alt. dagtid) varje vecka.

Har för mig att de har testa-på/infokvällar, det kan du ju alltid gå på och sedan fundera.

• Dee Why

Tack snälla för ditt svar!

Fler?

Maria40 skrev 2008-12-02 21:52:04 följande:
    Har ingen egen erfarenhet men en kollega till mig vägde en bra bit över 100 och gick med i itrim. För oss runtomkring verkade det som en "hård kur" (periodvis åt hon bara gurka & pulver) men hon rasade i vikt.Hon tyckte det var jättebra, det ingick obligatorisk gympa & samtal varje vecka. Det är ju inte lätt att gå och gympa när man är stor annars.Jag skulle själv vara beredd att testa itrim om det fanns närmare där jag bor.Nackdel, tror jag kan vara att (om jag kommer ihåg rätt) så band man upp sig för ett visst antal månader när man började och eftersom man ska gå både på gympa & gruppsamtal så går låser man upp några kvällar (alt. dagtid) varje vecka.Har för mig att de har testa-på/infokvällar, det kan du ju alltid gå på och sedan fundera.
  • Dee Why

Någon som kan svara på vad det kostar och hur länge man binder sig?

Ska på info träff om 2 veckor, men vill veta nu. Håller på och motiverar mig

• LivräddMedStil

Jag har också en kollega som gått ner VÄLDIGT MYCKET med hjälp av itriim. 20-30 kg än så länge. Hon är superduktig.

• Sala69

är också nyfiken på Itrim. Ska på träff nästa torsdag. Kollegor till mig har varit med o varit jätteduktiga på att gå ner. Det jag bävar för är att avstå från att var fika- o umgåssocial med kompisar - är dålig på att dela med mig att jag kör "kurer"/dieter. Det känns corny på något sätt (fånigt jag vet). Men nu jlar :) Måste försöka - nästan 90 kg o jag vill trimma mig i form för en bebis till :D

• Heidi 81

hej
    har ni varit på informationsträffarna? Hur verkade det?
    funderar själv på att börja och tycker det verkar bra. nackdelen är ju att det kostar en del vet inte om jag har råd med det.
    men om man slutar med alla onyttigheter så vägs det kanske upp :P

• Komma itrim

Jag signade mig på Itrim i slutet av oktober 2008. Just att det är ett långsiktigt projekt är Itrims styrka! Du binder dig i ett år och har sedan möjlighet att binda dig ytterligare ett år.

Det tar tid att bryta gamla mönster och att få in nya vanor. Därför är det en förutsättning för att lyckas att det är just långsiktigt! Jag har tidigare varit med i VV och gått ner 30 kg MEN där tappade de just långsiktigheten.

Visst, det kostar 800:-/ månad men jag ser det så att det är väl investerade pengar. Om jag INTE går ner i vikt ( vilket jag inte klarar på egen hand )så riskerar jag att dö i någon följdsjukdom av fetman- mitt liv är absolut värt 800:- i månaden.

Tänk även vad det kostar att stoppa i sig alla onyttigheter! Det är inte billigt med pizza, dricka, chips mm.

Jag kan varmt rekommendera Itrim! De är guld värda och de finns för mig i alla lägen! Både i med och motgång! Deras engagemang är äkta och de är helt suveräna!!!

• Sala69

Har varit på min första "analys" nu. Läskigt mycket fettprocent, men det är inget som inte går att fixa.

Har valt att följa deras 2+2 kur. Jag lagar 2 mål mat om dan o kör ersättning (pulver/bar) 2 mål. Jag måste äta lite annars klarar jag det inte - vis av erfarenhet...

Tränar 2-3 ggr i veckan, hoppas på fortsatt bra schema så jag kan ha min "lediga" onsdag att pyssla om mig själv på.

Precis som "Komma itrim" skriver så får man tänka att man gör det för sig själv o sin familj. Jag vill inte få diabetes som min pappa o dö för tidigt... O 800 kronor med träffar o gym hela månaden blir inte så mycket om man slår ut det per dag eller så. Tänk viktväktarnas 100 i veckan o så plussa på ett gymkort.

Hoppas på att lyckas den här gången o att kunna behålla vikten också. Om inte en nummer två dyker upp

• junibarn76

Jag skrev in mig igår på Itrim och ska på hälsoanalys nästa vecka!

Tänkte precis som Sala69 köra 2+2 för jag tror inte att bara pulver är realistiskt för mig

• Sala69

1,4 kg på en vecka :D Lördag till lördag o det har gått jättebra med träning (planerar verkligen in den i min dag...) o mat. Hoppar lunchen på jobbet för att få äta middag med gullefjun o sambo. Håll tummarna för fortsatt framgång. 15 ca ska bort...

• junibarn76

Sala69 skrev 2009-01-31 20:33:30 följande:

1,4 kg på en vecka :D Lördag till lördag o det har gått jättebra med träning (planerar verkligen in den i min dag...) o mat. Hoppar lunchen på jobbet för att få äta middag med gullefjun o sambo. Håll tummarna för fortsatt framgång. 15 ca ska bort...
    Härligt och jäkligt bra jobbat!
    Tränar du varje dag eller hur gör du?
  • Sala69

har nog haft tur den här veckan... det kan ju vara lite fram o tillbaka med hektona annars. Tränar minst två ggr i veckan o försöker (försöker...) komma upp i 10000 steg per dag. Svårt när sambon är borta o dottern sjuk så man inte kommer ut.

Tack för pepp - behövs. Föll i provsmakarfällan igår. Lagade mat o jämrans vad god köttfärssåsen blev, o den där kotlettraden som gick i ugnen... mycket kantbitar blev det på den. Mest bara proteiner iaf. Inget direkt kolhydratsug faktiskt.

• Emi24
    Svar på #12
    Hej
    Va roligt att du åxå kör itrim,sj har jag kört ett tag och i Måndags började jag med ren kur för att få en rivstart.Hur mkt har du att gå ner och vart går du på möten?

Kämpa på

Maria
  • Emi24

Hejsan
    Jag kör itrim och tycker det är toippen och då kan jag säga att jag har kört i stort sett alla bantnings kurer som finns,visst man går ner men går upp allt o lite till.Itrim är hjälpsam då dom hjälper en att bryta mönster och man får prata om det i grupp o ensam med sin rådgivare och att dom följer upp en vilket jag tycker är asbra,då jag vet att jag inte klarar detta ensam.
    Så absolut är pengarna värd detta,räknar man vad man brukar äta så vägs det nog upp rejält.

Lycka till
    Maria

• therese8379

Hej! Jag har både erfarenheter från att vara med i itrims viktminsknings program och så jobbar jag som motions ledare och i receptionen på Itrim i Västerås...

Man går garanterat ner i vikt bara man följer det din hälso rådgivare säger..

Dt är värt varenda krona dyrt men värt. Om du får lite morgångar och tänker att du inte orkar med det så tänk då hur mycket pengar du lägger på det, är ju som sagt bunden ett år, kan frysa det i vissa fall om det händer nått, står mer i kontraktet som man skriver....

Kostnaden kan vara olika från vilken ort du har tänkt träna på.(900 kr i Västerås)
    du binder dig i ett år pga att det är lätt att gå ner i vikt men det svåra är att behålla vikten... Får gå på möten 1 gång i vecka de första 10 gångerna sen blir det varannan vecka... Kommer prata i grupp (samma grupp varje gång)om kolhydrater/socker/fett, stöda varandra, och om hur de andra känner som är i samma situation som du, mm... Väldigt viktigt att gå på möterna...
    Du kommer även att väga dig före varje gruppmöte ni har, kolla fett halten och muskel massa..

Träning: Cirkel träning kallas det, är ett konditions pass/fett förbräning.. De är olika stationer som varannan är en styrke station och den andra är en konditions station... Man följer en röst som säger efter 30 sek att byta station så man behöver aldrig tänka på tiden. Man går alltid klockans håll så man krokar aldrig eller behöver vänta på en ny station... Man går 3 varv sedan är det bara streching kvar, finns en tavla som står vilken puls man ska ligga på, under varje varv som man tar efter varje varv.
    Roligt,
    Eftektiv träning för att du tränar 2-3 muskelgrupper på varje styrke station sammtidigt,
    Enkelt, du bestämmer själv hur jobbigt du vill ha det, ju fortare du kör destu jobbigare tyngre är det,
    Snabbt: 3varv ca 30 minuter sen är det klart...

Vi/Man rekomenderar att köra passet 2-3 ggr i veckan. Men även kan man göra andra aktiviteter utöver Itrims träning, alltid ett plus..

Mat: Olik beronde på hur mycket du ska gå ner, hur ditt liv ser ut till vardan, hur fort du vill gå ner i vikt.. Finns så att du kan gå på bara att dricka de första veckorn vanligast i 10 veckor, sen gå över till 2+2 metoden, då du får äta mat oxå och dricka pulver.. eller annars bara gå på 2+2 metoden ( det gick jag).. Kostar olika det oxå beroende på var du bor det är itrim centret som bestämmer det, men det brukar ligga på 250 kr för 14 påsar... finns även varma soppor om man vll äta det i stället... Itrim har sin egen produkt och sälj inte i vanliga affärer...

//therese som själv har startat en ny tur med Itrim efter har fått barn nyligen...

• Sala69

vägning hemma i lördags (jag är faktiskt så pass duktig att jag bara ställer mig en gång i veckan - det brukar hända mycket under veckan som man inte blir så glad över annars.. )o se! 3 kg ner på 2 veckor! Utan att lida :D

Jag går i Svedmyra, Enskede. Superbra på vägen från dagis. Känner mig lite snörvlig - tar med mig träningskläderna imorgon men vi får väl se hur det går...

• junibarn76

Sala69 skrev 2009-02-08 20:05:53 följande:

vägning hemma i lördags (jag är faktiskt så pass duktig att jag bara ställer mig en gång i veckan - det brukar hända mycket under veckan som man inte blir så glad över annars.. )o se! 3 kg ner på 2 veckor! Utan att lida :DJag går i Svedmyra, Enskede. Superbra på vägen från dagis. Känner mig lite snörvlig - tar med mig träningskläderna imorgon men vi får väl se hur det går...
    Nämen vad roligt! Där går jag också!
    Vi bor i bandhagen så det är perfekt att kunna gå förbi där på vägen hem från jobbet
  • Sala69

aha, där ser man :D Bor i Stureby (mot Östberga) o jobbar i Farsta så det är en liten triangel jag rör mig i :D

Svar på tråden Erfarenheter av Itrim sökes!!!