• karin1979

H&M mammajeans...hur ska de sitta??

Fick precis hem mina första mammajeans som jag beställt från HM. Beställde stl 40/42 för det är det jag har annars men jag tycker de verkar vara stora. Är i vecka 17 så det är bara så magen börjat synas lite. Hur ska jag göra? Spara dem tills jag blir större (förhoppningsvis större mage som kanske håller upp byxorna bättre) eller skicka tillbaka och beställa en storlek mindre? De är stora i låren..eller det blir häng vid ljumskarna när man sitter ner. Trodde att det skulle vara dragkedja också...men det är bara resår... kollade visst inte så noga...

• Svar på tråden H&M mammajeans...hur ska de sitta??
  • Minttu

Jeans töjer ju sig! Vill du ha dem nu så e det väl smartast att skicka tillbaka men magen kommer ju att växa.. Jag har precis vuxit ur tre par mamma jeans som jag trodde jag kunde ha genom hela graviditeten : (
    Lycka till Mia v 26+3

• Alanis

Har inte sett de jeans som du har köpt, men jag tycker att det är lite svårt att hitta byxor som passar bra. Och lite häng i ljumskarna har jag på de byxor som satt "bra" när jag var gravid förra gången. Det är svårt det där med storlekarna också, jag är i v 15 nu och är för tjock för mina vanliga byxor, men för smal för mammabyxor... Jag har köpt en kjol och ett par byxor på rea på HM i storlek medium, fast jag vet att jag absolut inte kommer att kunna ha dem speciellt långt in på hösten. Hade L eller XL i slutet av förra graviditeten... Hoppas att det löser sig!

• Selma73

H&M jeans är stora i storleken.
    Har ett par 38 som känns stora ännu... är i vecka 37-38.

• jajja81

hejsan, jag har också beställt ett par mammajeans från hm, tog stl 40/42, har 40 i vanliga fall. fick dom väl kanske när jag var i v. 24 och då var dom alldeles för stora, hängde i låren och vid ljumskarna, så min syster sydde in dom åt mig men det blev inget bättre, så jag har aldrig använt mina byxor... testade dom härom dagen (är nu i v.33) och dom är fortfarande pösiga vid ljumskarna!!!! + att jag fick dra upp dom över magen hela tiden, dom hasade bara ner..så jag tycker att du ska ta och skicka tillbaks dom och ta en stl mindre, det ångrar jag att jag inte gjorde..

• Enji

Jag tycker mammabyxor är ganska stora överhuvudtaget. Jag får ta liten storlek för att det ska fungera. Jag är i v.27 o nu sitter ngn av strl 36 helt okej...svårt det där. Gillar bäst mina POP mammajeans för tillfället!

• jesjan

Jag beställde ett par från Hm i början av graviditeten, de var ALLDELES för stora då, men jag tänkte att jag säkert skulle kunna ha dem senare...nu är jag i vecka 33 och de är fortfarande förstora...

• Thelonius

Om de är för stora i låren så kanske du inte växer i dem. Det är ju inte säkert att de blir större bara för att magen blir det. Jag skulle nog ha skickat tillbaka dem, det är ju trist om du aldrig kommer att använda dem.

• Knyttet och K

När jag köpte mina mammajeans (inte hm dock) i v 17 var de rätt stora över låren, men det var inte så det såg konstigt ut. jag var i valet och kvalet om jag skulle ta en storlek mindre. Med facit i hand kan jag säga att jag är glad att jag inte gjorde det Jag kan fortfarande ha dem nu i v 37 men nu sitter de betydligt tightare

• karin1979

Tack för svaren..de åker ner i påsen igen. Synd för jag skulle vilja ha ett par jeans NU. Testar skicka efter ett par i mindre storlek.

Svar på tråden H&M mammajeans...hur ska de sitta??