• vestermark

Vad händer om man skriver fel postnummer...

..men rätt ort?
    Flyttade i somras men har fortfarande inte lyckats lära mej mitt postnummer, blandar ihop siffrorna!!
    Så nu är jag rädd att jag skrivit fel postnummer bl.a. på en blankett jag skickat. Kan brev komma fram ändå om man iallafall skrivit orten rätt?

• Svar på tråden Vad händer om man skriver fel postnummer...
  • MeNoLike

ja de kan de... de kollar upp det

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • Med mig

Ja, så länge resten av adressen stämmer ska det inte vara några problem. Det värsta som kan hända tror jag är att posten kanske kommer en dag sent.

• N1klas

De kan komma fram men även gå i retur om man har otur.

• Muckla

Allt sorteras efter postnummer och brevet går först dit postnumret hör hemma, men sen när det upptäcks vid manuell sortering så sänds det vidare till rätt ställe. Så posten blir försenad med fel postnummer!
    Kan väl bli returnerat om adressen på något vis blir ofullständig.

• vestermark

Okej då får jag bara hoppas att jag får mina brev, och se till att lära mej numret på något sätt....

• sellammar

Har man som jag hade otur så returneras brevet/försändelsen. Jag hade beställt ett dna-kit från USA där jag skrivit rätt adress och postnummer. Sändaren hade skrivit fel postnummer och när aldrig brevet dök upp så kontaktade jag postnord som sa tt allt med fel postnummer returneras. Fick beställa om allt en gång till och det tog två månader innan jag fått min försändelse.

Svar på tråden Vad händer om man skriver fel postnummer...