• skytten84

Har ni nattlampa åt er baby??

Vår son blev 6 mån igå å jag undrar om man borde skaffa nattlampa åt han...han somnar oftast vid 10 tiden på kvällen å sover ca 11-12 timmar...men han vakna några gånger nästan varje natt ...men då räcker det med att gå å lägga in tutten igen...undrar om han skulle ha lampa skulle han ju se att stoppa in den själv...har ni nattlampa till era 6 månaders???

• Svar på tråden Har ni nattlampa åt er baby??
  • Komänglar

Våran dotter är 8 mån och vi har ingen nattlampa till henne. Hon hittar oftast sin napp ändå när hon har tappat den. Någon enstaka natt får jag gå upp och leta fram den till henne. Nu har vi gjort så att vi har haft 2-3 nappar i sängen på natten så att hon lättare hittar en och det funkar bra

• Snooze

Ha många nappar i sängen, typ 5-6-7 st, som ni lägger i en hög tex vid ena sidan av kudden, då behöver han inte leta så mycket. Vi har gjort så med alla barnen och har nån tappat nappen under natten sträcker dom ut handen mot högen utan att ens vakna till ordentligt.

• skytten84

nu har jag låtit ljusstaken vara på..ska lämna den över natten å ska gå med 5-6 nappar åt han..får se hur det går..=)

• saris 83

Vi har en "spöklampa" från IKEA med blått sken som lyser i rummet, jag har ställt den på golvet så den inte ska lysa upp för mycket. Efter att vi skaffade den så somnar Lucas om lättare utan oss. Den hjälper även oss när han tappat nappen eftersom vi ser vart nappen är, och slipper tända någon annan lampa när vi ska lägga oss.

Godingen Lucas 080424
  • ebbebulan

Vi har oxå "spöklampan" från Ikea men med grönt sken. Har det faktiskt mest för att i rummen som lillkillen sover finns inget fönster, det byggdes för när vi byggde ut huset för ett par år sen o det har inte blivit av att sätta in något nytt än. Vi har inte hunnit gjort iodrning hans riktiga rum än o där han sover just nu blir det kolsvart när man stänger igen dörren.  

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Umm Elias

Vi har alltid en lampa tänd i sovrummet...har alltid haft sen sonen föddes..Jag vill kunna se honom också..

• skytten84

uppdatering över natten..lär ljusstaken vara på inatt nu då å la dit 5-6 nappar...Jonathan sov från 10-2...då gick jag å stoppade i nappen...sen vakna han vid 7 å jag gick dit med nappen..å sen steg vi upp kl 9...vet ju inte om han lagt i nappen nån gång mellan dessa tider eller om han varit vaken utan att skrika..men haft en bra natt tycker jag..så vi ska nog försöka med lampa även nästa natt...tack för tipsen..

• Agamemnon

Vi har den gröna Spöka-lampan men vi har märkt att hon sover mycket bättre när det är becksvart. Vi tänder den bara om vi måste gå in och titta till henne.

♥ Olivia 080308 ♥
  • tjorven80

finns själv lysande nappar med.. bara så du vet Flört

• Agamemnon
    tjorven80 skrev 2008-12-03 11:51:54 följande:
    finns själv lysande nappar med.. bara så du vet
    Finns det? Blir det inte lite som att sova med en glödlampa i munnen?
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • tjorven80
    Agamemnon skrev 2008-12-03 11:52:58 följande:
    Finns det? Blir det inte lite som att sova med en glödlampa i munnen?
    hahaha så starka är dom inte.. men du behöver ju inte undra var ungen är heller..
  • Krisselina

hm. min tjej kan inte ens stoppa in nappen själv, haha. Aja.
    Vi har iaf inte en nattlampa till henne än, hon är snart 8 månader. Skulle visserligen vara skönt att ha en så man hittar nappen lättare.

Lita alltid på din intuition
  • Agamemnon
    tjorven80 skrev 2008-12-03 11:55:14 följande:
    hahaha så starka är dom inte.. men du behöver ju inte undra var ungen är heller..
    Nä, det stämmer ju, bara att följa nappen. Det finns allt allt...
    ♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Har ni nattlampa åt er baby??