Gluten i snickers?
Är där gluten i snickers?
Undviker ni föräldrar med gluten all typ av godis eller vad är garanterat glutenfritt mer än marabou mjölkchoklad?
Är där gluten i snickers?
Undviker ni föräldrar med gluten all typ av godis eller vad är garanterat glutenfritt mer än marabou mjölkchoklad?
Är marabou glutenfritt?
Ja marabou skall vara glutenfritt
marabou mjölkchoklad kan innte hålla spår av vete...iaf senast jag läste...för marabou gör ju digestive choklad och det görs i samma fabrik som de andra.
snickers innehöll seanst jag läste gluten/vete, spår av vete.
japp åt jag för första gången för ngt år sedan då det tidigare innehöll ngt med gluten(minns ej nu men undvek alltid det)..sen tror jag det står spår av vete nu.
men jag har celiaki(glulten) och äter marabou mjölkchoklad, trots att det kan inntehålla spår av vete
ananrs är skumgodis, gelegodis oftast fritt från gluten..och även mjölk osv.
det gäller att läsa...vissa är känsliga och reagerar på minsta lilla.
jag har tex blivit sjuk av en glutenfri bulle från bageri som bakas i vanlig miljö, ett vanligt bageri som även gör dietprodukter.
Glutenfria produkter får aldrig bakas i samma lokal där vanligt mjöl förekommer Pga av att vissa är extremt känsliga ! Jag är inte själv extremt känslig .
V hjärtar J skrev 2008-12-06 15:21:20 följande:
Ilonasmamma skrev 2008-12-06 15:26:27 följande:
spår av vete står nästan på alla choklad. Det innebär inte att där är vete i som man behöver reagera på..
Tydligen innehåller marabou så lite gluten att man inte bör reagera på det??
bassets vinnegum är inte glutenfritt
Enligt dietister kan man äta något med spår av gluten i
Häggis skrev 2008-12-09 13:10:02 följande: