• Qaroliine

Svaga sidor? Anställningsintervju!

Vill ha exempel på svaga sidor, den klassiska frågan ställs ju alltid på en intervju!
    Det enda jag kan komma på är morgontrött
    Skulle vilja påstå att jag är lite otålig, men det passar inte till detta jobbet som ass åt en 18-åring med Retts syndrom.

Jag har googlat och inte funnit särskilt många tips och exempel, men naturligtvis kan någon FL ge mig mer än så! Jag har inga ord i huvudet, så ös på!

Positiva sidor är alltid lättare, omtänksam, noggrann, nära till skratt blabla...

• Svar på tråden Svaga sidor? Anställningsintervju!
  • Anna52

"Kan vara lite För omhändertagande."

Försök vända positiva saker och säga dem som om de är negativa fast de inte är det.

"Kan lätt fastna i jobbet och har svårt att avsluta för att gå hem."(lite överdrivet kanske, men du förstår va)?

• Anna Paulita

Jag fattar inte varför man ska ställa den typen av frågor som rekryterare, det finns ju ingen människa i sina sinnes fulla bruk som faktiskt delger sina dåliga sidor i en intervju, poängen är ju att visa sig från sin BÄSTA sida... det visar ju mer hur kreativ man kan vara....vilket i och för dig inte behöver vara negativt, men ändå.

• SkåneP
    Anna Paulita skrev 2008-12-03 11:26:03 följande:
    Jag fattar inte varför man ska ställa den typen av frågor som rekryterare, det finns ju ingen människa i sina sinnes fulla bruk som faktiskt delger sina dåliga sidor i en intervju, poängen är ju att visa sig från sin BÄSTA sida... det visar ju mer hur kreativ man kan vara....vilket i och för dig inte behöver vara negativt, men ändå.
    Det är väl kanske inte svaret i sig som är det mest intressanta utan huruvida man reflekterat över sig själv och sina egenskaper.
  • SkåneP
    Svar på #1
    haha, precis.

Klassikern:
    Negiativa sidor? Jag jobbar för mycket och är för kvalitetsmedveten så support och service drar inte in så mycket pengar.
  • Qaroliine

meer! Ska va där kl 13!

• Duckan74

Jag är lite för ivrig att lära mig nya saker.
    Jag kan ha lite dåligt tålamod och vill lära mig allt på en gång.

• Anna Paulita
    SkåneP skrev 2008-12-03 11:29:48 följande:
    Det är väl kanske inte svaret i sig som är det mest intressanta utan huruvida man reflekterat över sig själv och sina egenskaper.
    Jojo, men alla vet ju att man förskönar sina svar ändå, så de reflektionerna man har gjort kommer ändå inte fram.

Jag tycker i sådana fall det är bättre att fråga typ; " Vad känner du att du skulle vilja förändra med dig själv" eller liknande. Man vill inte prata dåliga saker på en arbetsintevju alls!
  • Eisa

Jag har ALDRIG fått frågan om vad som är mina svaga sidor.

• Qaroliine

Intervjun gick okej, jag tyckte däremot inte om kvinnan som ställde frågorna. Hon var en blek lite tyst mus som knappt vågade prata. Inte min jargong precis.

Kändes inte särskilt positivt, men förhoppningsvis var hon så emot alla hon kallat på intervju, jag var den sista.
    Hon sa att hon skulle lämna svar tidigast nästa vecka.

1½ timme senare ringde hon och berättade att jag var välkommen på måndag igen, till en andra intervju då man även får träffa mamman till 18-åringen.
    Så tydligen gick det väl bättre än vadd et kändes som.

• Anna Paulita
    Qaroliine skrev 2008-12-03 15:26:45 följande:
    Intervjun gick okej, jag tyckte däremot inte om kvinnan som ställde frågorna. Hon var en blek lite tyst mus som knappt vågade prata. Inte min jargong precis.Kändes inte särskilt positivt, men förhoppningsvis var hon så emot alla hon kallat på intervju, jag var den sista.Hon sa att hon skulle lämna svar tidigast nästa vecka.1½ timme senare ringde hon och berättade att jag var välkommen på måndag igen, till en andra intervju då man även får träffa mamman till 18-åringen.Så tydligen gick det väl bättre än vadd et kändes som.
    Vad kul! Grattis!
Svar på tråden Svaga sidor? Anställningsintervju!