• Anonym

Storlek på ring till min kille?

Kanske inte ett relationsproblem, men ändock en relationsfråga. Min kille har sagt lite försiktigt att han tycker vi ska förlova oss. Han har faktiskt friat också. Men iaf. Jag tänkte att jag som tjej ska gå o köpa ringar som en överraskning. Men jag har absolut ingen aning om vilken jäkla ringstorlek han har. Kan ju inte direkt smygmäta.

Tips? Han har ju normalt "smala" fingrar eftersom han är smal i övrigt men lite bred över knogarna.

Ni hör ju så knasig fråga, jag fattar ju att ingen kan svara på vilken ringstorlek han kan tänkas ha. Men liksom snoppstorlek borde det väl finnas ett "medel" att utgå ifrån. Om ni fattar vad jag menar?

Själv gissar jag på 20.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 13:01
    En till fråga.

I en förlovningsring skriver man ju förnamn och datum, men vad skriver man i killens förlovningsring sen när man gifter sig? För han behåller väl den?

Och gör man ändring i min förlovningsring? Vad skriver man i min vigselring?

• Svar på tråden Storlek på ring till min kille?
  • Anonym (J)

bättre att gå in till en guldsmedsaffär och fråga, be att få titta på ett ringmått och försök avgöra vad som skulle passa honom. Och fråga sen om det går att ändra storleken ifall du skulle råka köpa fel!

• Nyfiken gul

standardstorleken är 21 - och det är bättre att du beställer en ring som är något för stor än tvärsom.. en stor ring går alltid att förminska.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

du kan ju alltid gå o kolla på olika ringstorlekar o se om du hittar någon som du tror passar. o skulle den vara för liten/stor går det ju alltid att minska/förstora den.

• Anonym

Nyfiken gul skrev 2008-12-03 12:18:04 följande:

standardstorleken är 21 - och det är bättre att du beställer en ring som är något för stor än tvärsom.. en stor ring går alltid att förminska.
    TACK!!! Och när du säger standardstorlek utgår jag ifrån att du menar en "normalbygd standardkille". Haha vilken skön beskrivning...
  • Anonym

Nope... han har ingen ring. Men tjuvmät, hur sjutton då, med hjälp av ett måttband eller... haha. Jag tror på att köpa 21 som Nyfiken Gul sa å så får han väl göra den mindre om de skulle va, han lär ju knappast ha större. Problemet är att själva knogen är bredare än fingret där ringen ska sitta... 21 blir bra. Om ingen annan tycker nåt bättre. Hihi

• Anonym

En till fråga.

I en förlovningsring skriver man ju förnamn och datum, men vad skriver man i killens förlovningsring sen när man gifter sig? För han behåller väl den?

Och gör man ändring i min förlovningsring? Vad skriver man i min vigselring?

• Anonym (J)

Anonym skrev 2008-12-03 13:01:19 följande:

En till fråga. I en förlovningsring skriver man ju förnamn och datum, men vad skriver man i killens förlovningsring sen när man gifter sig? För han behåller väl den? Och gör man ändring i min förlovningsring? Vad skriver man i min vigselring?
    det där gör man lite som man vill med. Jag och min man har bara varandras namn i förlovningsringarna, inget datum alls. När vi gifte oss skrev vi bådas namn och vigseldatum i min vigselring, men gjorde inga ändringar i förlovningsringarna. Men )en del byter ju tex förlovningsring för att passa ihop med en viss vigselring. En del väljer att skriva nåt fint (kort) citat om kärlek i sina vigselringar. Det är väldigt individuellt, för att sammanfatta det hela! :)
  • Trisen

Då vi förlovade oss skrev vi varandras namn + datum. Då vi gifte oss skrev vi bådas namn och datum i min ring och vårt bröllopsdatum till i hans ring.

Svar på tråden Storlek på ring till min kille?