• lyckliga jag

    paket sången

    har presis lärt oss en sång om paket..
    Smalapaket, stora paket,små paket mjuka paket.... låååååånga paket kort kort korta paket o.sv är det nån som vet om den finns på nån bra skiva med andra roliga låtar på?

  • Svar på tråden paket sången
  • Åsa GBG

    Hej! Jag letar förbrillt efter paketsången, var hittar man den, vilken artist? Finns den på Spotify?
    Tips; Alfons Åberg låten med Timbuktu svänger riktigt skönt. Tycker även kidsen i familjen.
    Tusen tack i förväg : ) 

  • pluvdo

    Den där paketlåten har vi just övat in i en "kör" (eller ja, vuxensånggrupp. El Sistema, typ. svårt att förklara. Det var en föräldrakör först, men nu får även icke-föräldrar vara med) som jag är med i. :)


    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • pluvdo

    Smala paket... tjocka paket... små paket... mjuka paket
    Smala paket... tjocka paket... små paket... mjuka paket
    Lååååååååånga paket
    Ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-korta paket
    Hååårda paket, miiina paket
    Det pi-pi-pi-pi-pirrar i magen
    Det pi-pi-pi-pi-pirrar i magen

    Har den dock inte som ljudfil, men kunde kanske fråga körledaren om hon har. Eller spela in ikväll när vi sjunger den.


    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • pluvdo

    Nu har jag förresten en mp3-version av denna sången så om någon vill ha den så kan ni skicka ett meddelande här.


    MVH Den smartaste kniven i lådan.
  • pigglet

    Den finns på en skiva som heter "Små storverk". Texten till låtarna är skrivna av skolbarn och musiklärarna har gjort musiken. Sedan har de spelat in den. Superhärliga låtar, om jag får säga det själv!

  • Chotta73

    Paketsången finns på Spotify och heter Julklappar. Letar också efter ackord till den. Visst är den kul!

  • Matilda A

    Det finns en tillhörande bok till skivan. Och om jag inte minns helt fel skall det vara ackord i den. Lycka till, det värmer i hjärtat att ni gillar låten!

Svar på tråden paket sången