• mycketsaft

Katt med magkatarr, erfarenhet?

Min katt har eventuellt magkatarr, han får santac två gånger om dagen för annars kräks han. Han är även överkänslig och måste äta royal canins kattfoder för kattungar eller allergiska katter. Någon somhar/haft en katt med magkatarr? Vad kan det bero på? Måste han alltid äta medicin? Tycker så synd om honom..

• Svar på tråden Katt med magkatarr, erfarenhet?
  • tvål

magkatarr? han har inte känslig mage bara då??

vi har 2katter som har känslig mage och de kan INTE äta royal canins foder!

våra äter nu Hills sensitive stomach, det funkar kanonbra,varken diarreanfall eller kräkningar här längre!

• mycketsaft

Jag är nästan lite orolig att veterinären bara vill få det överstökat och sen inte undersköker så noga.. För hon sa över telefon att det var magkatarr utan att jag ens varit in med katten, så det kändes lite konstigt.. men santac hjälper faktiskt.. Skulle kunna prova hills oxå så slipper jag kanske medicinera om jag har tur. Han blir ju så ledsen på mej när jag ger honom medicinen :P

• tvål

mycketsaft skrev 2008-12-03 14:55:29 följande:

Jag är nästan lite orolig att veterinären bara vill få det överstökat och sen inte undersköker så noga.. För hon sa över telefon att det var magkatarr utan att jag ens varit in med katten, så det kändes lite konstigt.. men santac hjälper faktiskt.. Skulle kunna prova hills oxå så slipper jag kanske medicinera om jag har tur. Han blir ju så ledsen på mej när jag ger honom medicinen :P
    MYCKET dåligt!
    åk in och få det undersökt!!
    man kan ju inte ställa diagnos över telefon (tycker inte jag)
  • mycketsaft

nä det tycker jag kändes lite fel.. får boka en tid till veckan..

Svar på tråden Katt med magkatarr, erfarenhet?