Hur lång tid kan det egentligen ta att få veta provsvaret efter en röntgen av foten?
någon som vet? suck, har väntat över en timme snart...
någon som vet? suck, har väntat över en timme snart...
beror väl på hur mycket de har att göra. Sa de ingen ca tid?
ja när min dotter röntgade sin fot så fick vi vänta i minst 4 timmar. å sen fick vi fel diagnos å fick åka hem sen ringde dom dagen efter å sa att det va av. men det hänger ju på vart i landet du bor å så. detta va under strejken å en söndagem/kv på visby lass. där det inte finns personal som kan allt dygnet runt.
Kristin24 skrev 2008-12-03 18:38:21 följande:
när det gäller sjukvården får man alltid vänta massor
Thuva03 skrev 2008-12-03 18:39:14 följande:
ja fyra timmar för att få ett svar. Läkaren som va där kunde inte ta beslutet själv dom va tvugna att kalla in jouren så det tog tid. vi kom dit vid strax efter halv tre å vid halv tio fick vi åka hem med en lindad fot å diagnos stukning med en benflisa som skulle läka ihop efter en vecka. Men dagen efter som sagt så va det av i tillväxtzonen. Så nu när jag räknar efter så va det lite mer än fyra timmar. säge att vi hade röntgat klart vid halv fyra å han kom första gången vid halv nio för att prata men sen fick han akut larm å kom tillbaka vid kvar över nio på kvällen.
Vad har hänt med din fot?
vet inte, någon stukning eller så är den bruten...
Men är du på sjukhuset nu?
För om man röntgas och dom ser att den är bruten och måste gipsas
så brukar dom skicka ner en direkt där dom gör det!
Preleminärt svar brukar man få inom några timmar, men ibland är det brist på rätt läk och då kan det ta ett par dagar. Fast inte för en ev. bruten fot, det kan jag inte tänk mig.
Anonym skrev 2008-12-03 18:54:42 följande:
men vad är det som tar tid då? ett par timmar för att få ett svar?
Nix!! Det är alltid en röntken läkaren som tittar på det!
Både röntgenläkare och ortoped ska granska bilderna, så det är det som tar tid. Inte att framkalla bilderna
Men det är alltid en läkaren som kollar på det när bilderna blir tagna! Det är dom som godkänner bilderna, en sjuksköterska är bara utbildad på hur bilderna skall tas dom får aldrig godkänna det!
hur går det för dig? har du fått något svar?
Hur har det gått!
Hur har det gått!