• Plolosh

Thailand IDAG!!

Hej,

Lite akut fråga...
    Ska åka till Thailand idag med våran 10-månaders.
    Finns det någon som lite snabbt kan ge tips om flygresan, "jetlag", barnmat där nere, blöjor, solskydd, barnmatsol på restaurang mm mm....

Tusen tack!

Ellen

• Svar på tråden Thailand IDAG!!
  • LivräddMedStil

Eftersom jag inte har några egna barn så är jag inte så hemma på dom här frågorna men solskyddsfaktor finns i thailand att köpa, men jag skulle rekomendera dig att ta med en sån "barnsolskyddsfaktor" hemifrån för såna höga faktorer kan vara lite svårare att få tag på.

Barnmatstol borde finnas på tursistställena iaf men jag kan inte garantera det.

Lite avis man blir föresten!! Ha det så underbart!! Varit där förut??

• Plolosh

Ja, vi var i Pattaya, som vi ska till nu också för två år sen. Även då våran sommar, och vi hade kalasväder!
    Då reste vi utan barn, och då tänker man inte på hur "barnvänligt" det är...
    Nu är det desto viktigare!

• LivräddMedStil

Hoppas ni får kanonväder nu också då!! Pratade precis med en kille över msn som vi träffade i Vietnam i mars och han är i BKK nu och jobbar som lärare... idag regnade det hos dom. Men det går garanterat över! Guuud va skönt!!! *avis*

• Naimiez

Ammar du så amma start och landning....har hörtatt det skall underlätta för dem....

• YOSHI

Hej! Det mesta man behöver till beben finns där nere förutom kanske bilstol

• jojomir

Hallo
    min kompis är där nu med 10 mån Ta med barnmat, en burk per dag ta med gröt o välling!!!! Det gjorde hon Ha en kul leksak på planet! Deras flicka ligger naken i skugga på dagarna Har badkläder med solfaktor 50. Alla thailändare älskar barn De vill hålla puss ja ibland kan det bli för mycket Men det är skönt när man är på resaturang o de passar barnet så man kan äta i lugn o ro.....

Svar på tråden Thailand IDAG!!