• jesslin

Hur länge har era barn kunna ha strl 80?

Sofia är på gång att växa ut strl 74. Hon är 9 1/2 månad. Undrar hur länge era barn kunde använda strl 80? Håller på att inhandla en del i det nämligen.

• Svar på tråden Hur länge har era barn kunna ha strl 80?
  • zika

Jag undrar oxå. Anja är med 9 1/2 månad. Använder en del 80 redan.
    Hon är ca 75 cm lång

Men det är ju så knepiga storlekar ibland. Vi hare fortfarande 2 tröjor i stl 74 som är för långa i ärmarna samtidigt som hon växt ur en hel del 74

• Emma mamman

vi kunde ha strl 80 till tjejen var över ett år, tror hon var runt 15-16 mån kanske.

• Maneater

började ha 80 i slutet av vintern, början av våren. när han var ca 8 månader och nu när han är 1 år så börjar jag köpa 86 fast 80 funkar i mycket fortfarande. e nog rätt olika hur mycket dom växer iof.

• Bea 84

Lillan är snart 11 mån och jag köpte stl 80 första gången igår. Det är lite stort, bodyn i ärmarna och byxorna är lite långa. Hon är 74 lång. Men jag tror det beror på var man köper kläderna, har en body i stl 68 som hon fortfarande kan ha den är från Kappahl.

• parantesen80

Min äldsta kille var väl mellan ca 8mån-två år(växte sakta när han ville äta )
    Min yngre har nu 80 (är 9mån), men kommer nog att byta snart....har god aptit

• YOSHI

Det olika för varje barn, en del e liten o en del kan vara en stor bebis.
    Min Felix ( 10 månader ) använder strl 86.

• Tesa80

Då måste jag passa på att fråga när de började använda stl 74? Min son är 5 1/2 månad och använder stl 74 sen några veckor tillbaka. Ser att några nästan är dubbelt så gamla och börjar växa ur den stl.

• Kathy1

min dotter är 9 mån och har strlk 68! men det är på gång att bytas ut, jag är lite less på stlrk 68 kläderna nu

• 1978nettan

min izak är 1år och 10 mån och har fortfarande storlek 80 i kläder. han kan oxå ha storlek 74 i vissa kläder

• Maneater

tror inte alls att det går att bedömma hur länge genom att jämföra med andra. går knappt att tänka genom att uppskatta hur länge de använta andra storlekar eftersom de stannar av lite efter ett tag. min son har växt väldigt snabbt. de första 3 storlekarna var det mycket kläder som itne vart använda medans 74 och 80 har hängt med lite längre..

• Mirris

Här har vi använt 80 jättelänge.
    Vet inte riktigt när sonen började med det, men nu är han 16 månader och har 80 på byxorna fortfarande. Men till kroppen måste han ha 86.. annars räcker inte ärmarna till, och magen syns så fort han sträcker upp en arm
    Så jag antar att 86-92 kommer att användas ett bra tag till...

• jesslin

Ja, 74 har hon haft sedan 6 månader ungefär men nu börjar hon växa ut de flesta bodysarna.

• Veladis

Vilya hade stl 80 från att hon var ca 7-8 månader (72 cm lång, ganska så knubbig) till att hon var 14- 15 månader ungefär (hon var 76 lång vid 1-årskontrollen).
    Sen är ju kläder väldigt olika i storleken... Flickkläder (som butikerna envisas med att att ha, räcker det inte med bara barnkläder!), är oftast smalare i midjan t ex. Pojkkläder i samma storlek är bylsigare, eftersom modet ser ut så (suck).

• Älskeling

Min dotter är 15 månader och använder stl 80. Det har hon gjort i några månader nu.

Svar på tråden Hur länge har era barn kunna ha strl 80?